SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

24
Sep
2015

24 september 2015 09:00 - 17:00

(Opslaan naar agenda)

Landgoed Huize Bergen @ Glorieuxlaan 1, 5261 SG Vught, Nederland



Het nieuwe concept van de businessgedreven inkoop is gelanceerd met de publicatie van het boek Inkoop, een nieuw paradigma. Al snel ontving auteur Gerco Rietveld hiervoor de prestigieuze prijs Managem...
Masterclass Businessgedreven Inkoop
Het nieuwe concept van de businessgedreven inkoop is gelanceerd met de publicatie van het boek Inkoop, een nieuw paradigma. Al snel ontving auteur Gerco Rietveld hiervoor de prestigieuze prijs Managementboek van het Jaar. Inkoopdirecteuren, CPO’s en andere inkoopprofessionals zijn zich direct gaan verdiepen in het onderwerp, met vele bijeenkomsten, studies en discussies tot gevolg. Het nieuwe inkoopparadigma heeft aardig wat stof doen opwaaien. Maar inmiddels zijn de eerste zaadjes geplant. Tijd voor een masterclass. Doel van deze masterclass is deelnemers vertrouwd te maken met het concept van de businessgedreven inkoop en handvatten te bieden bij de daadwerkelijke implementatie van de theorie in de praktijk. De Masterclass omvat 4 trainingsdagen, waarin telkens dieper wordt ingegaan op alle aspecten van het concept businessgedreven inkoop, zowel de strategische elementen als de tactische aspecten. Voor wie is deze masterclass geschikt? Deze masterclass is vooral bedoeld voor inkoopdirecteuren en –managers en zij die binnen inkoop verantwoordelijk zijn voor professionalisering. 24 sep 2015 09:00 - 17:00 Vught 8 okt 2015 09:00 - 17:00 Vught 29 okt 2015 09:00 - 17:00 Vught 19 nov 2015 09:00 - 17:00 Vught PROGRAMMA Dag 1 – Businessgedreven inkoop versus de klassieke inkoop! Kennismaking en toelichting op de opzet van het programma aan de hand van het businessgedreven inkoopframework Kenmerken en de (ongewenste) effecten van de klassieke inkoop Het concept en de (gewenste) effecten van de businessgedreven inkoop Van financiële impact (besparen) naar business impact Inkoop en het business model Uitbesteden en het business model, de rol van inkoop bij uitbesteden en het uitbesteden van inkoop Dag 2 – Strategische uitlijning van inkoop Het verschil tussen strategische inkoop en inkoopstrategie Versterken van de inkoopmissie van uw eigen organisatie(onderdeel) Oefenen met business impact – de inkoop value map Het proces van strategische uitlijning Dag 3 – Veranderinstrumenten (Meer) invloed krijgen Positionering, structuur, inrichting en governance van inkoop Kenmerken van inkoopleiderschap Segmentatie van leveranciers en de plek daarvan in het inkoopproces Categorie-, leveranciers- en contractmanagement inzetten als veranderinstrument Praktische aangrijppunten voor verandering Dag 4 – Het veranderplan Verkopen van inkoop, communicatie met executives Presentatie van individuele inkoopstrategie Verbeteren van de eigen strategie met behulp van de verkregen feedback Afronding