SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

10
mei
2016

10 mei 2016 09:30 - 17:30

(Opslaan naar agenda)

NIMA Amsterdam Zuidoost @ Hogehilweg 16, 1101 CD Amsterdam Zuid-Oost, Nederland



De sessie is in 2015 beoordeeld met een 8,3!Exclusieve sessie voor maximaal 8 deelnemers.
Module 1:Wat je moet weten over aanleren van nieuw gedragZes Universele principes van sociale beïnvloedin...
NIMA Vaardigheidstraining overtuigingskracht
De sessie is in 2015 beoordeeld met een 8,3!
Exclusieve sessie voor maximaal 8 deelnemers.

Module 1:
Wat je moet weten over aanleren van nieuw gedrag
Zes Universele principes van sociale beïnvloeding
Tips voor beïnvloeden van het onbewuste (checklist)
Door middel van deze module leer je:

Je gesprekspartner motiveren en sturen door inzetten van gesprekstechnieken: het spel tussen accountmanager en inkoper. Een lastig gesprek/mededeling ombuigen naar een positieve ervaring voor je gesprekspartner (een boodschap verpakken): het intern ‘verkopen’ van ideeën De mindset (invloed van ‘eigen rol’ in verloop van het gesprek, actie=reactie): hoe kan je sales helpen succesvol te zijn? Op een nette manier ‘nee’-zeggen: grenzen stellen maar ook fijn blijven samenwerken Reageren op weerstand: verder komen met een plan, ook al is de ander het er niet mee eens Je gesprekspartner positief beïnvloeden: betrouwbaar overkomen

Module 2:
Communicatietechnieken op basis van vier menstypen
Toepassen van principes en tips op de cases

Door middel van deze module leer je: Onderscheiden van de menstypes op basis van communicatiestijl: houding en gedrag van sales/accountmanagement en hoe daar effectief mee om te gaan. Tips voor overtuigen van de diverse menstypes: wat wel doen? En wat vooral niet? Blootleggen en bespreken van de valkuilen en dilemma’s. En acties om deze te omzeilen
Toetsing aan de hand van het bespreken van actuele casus uit de dagelijkse praktijk van de deelnemers
Omgaan met tegenstrijdige belangen: afstemmen van meningen vanuit sales en marketing om toch een gezamenlijk doel te bereiken. Technieken om vasthoudend te zijn, zonder dwingend over te komen
Effectief samenwerken (een duurzame relatie opbouwen en een goede sfeer behouden)

Wie verzorgt deze training?
Danielle Meijer is al ruim 13 jaar Communicatie trainer en coach. En sinds 2006 eigenaar van trainingsbureau Kortkrachtig. De trainingen kenmerken zich door een lekkere no nonsens aanpak en zitten boordevol praktische tips en gesprekstechnieken. Mijn filosofie: Communiceren kunnen we allemaal, het is een uitdaging om de aanwezige vaardigheden slimmer en efficiënter toe te passen. En dat is te leren! Door jong en oud, van onervaren tot door de wol geverfd. Je moet het gewoon doen en ervaren!

Iets voor jou?
Deze training is bedoeld voor marketingmanagers, brandmanagers, productmanagers, communicatiemanagers, marketingmedewerkers, salesmanagers.

Doel
Leren van professionele gesprekstechnieken en het verbeteren van de overtuigingskracht van de deelnemers. Deelnemers leren communicatie op een bepaalde manier in te zetten zodat datgene wat ze wensen, ook op kun afkomt.

PE punten
Register Marketeers ontvangen voor het volgen van deze NIMA Vaardigheidstraining 7 PE punten en Senior Marketing Professionals en NIMA Qualified Lecturers ontvangen voor het volgen van deze NIMA Vaardigheidstraining 10 PE punten.

Investering
De deelnamekosten voor deze vaardigheidstraining bedragen voor NIMA Members € 695 (excl. BTW). Ben je geen NIMA Member, maar wil je wel graag deelnemen? Neem dan contact met ons op via leden(at)nima.nl of 020-5039340.
E-mail n.vandeursen@nima.nl
Telefoon 020-5039324
Organisatie NIMA