SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

OMG: Over het regie toekennen aan cliënten en medewerkers

ketnalisHoe kun je als leidinggevende of zorgprofessionals meer regie toekennen aan cliënten en medewerkers? Inge Oelen (Kentalis) en Jonnet Galle (Wakkere Zaken) delen in het boek OMG Zelfregie tips, inzichten, ervaringen en oefeningen om vorm te geven aan deze verandering.

Als je het zo belangrijk vindt, laat het me dan zelf doen.’ Hartenkreet van een professional, die precies aangeeft welke paradox in de zorg speelt. We maken momenteel grote veranderingen mee in de zorgsector. De manier waarop we de zorg nu organiseren is straks niet meer betaalbaar. Bovendien willen cliënten meer eigen invloed op de zorg die zij ontvangen. En professionals in de zorg willen hun beroep terug. In de sector groeit de roep om meer te kunnen werken vanuit eigen regie, verantwoordelijkheid en eigenaarschap. Hier staan we voor een dilemma.

Lees meer: OMG: Over het regie toekennen aan cliënten en medewerkers

HR & Social Media

HR Social Media kleinSocial Media are here to stay! De wereld waarin wij werken wordt digitaler en  virtueler, en maakt dat we op een essentieel andere manier gaan communiceren, samenwerken en organiseren.

Het is aan HR om op deze ontwikkelingen actie te ondernemen, met voldoende oog voor mens én organisatie.  HR & Social Media beschrijft de impact van sociale media op organisaties. Zodra organisaties ‘iets’ met sociale media gaan doen, krijgen zij te maken met een organisatie- en gedragsverandering. HR speelt hierbij de belangrijke rol van gebruiker van sociale media, business partner en change agent. HR & Social Media is voor HR-professionals, managers, studenten en andere geïnteresseerden die zich willen verdiepen in hoe je met sociale media een organisatie kunt verrijken.

Lees meer: HR & Social Media

Legaltree presenteert deel twee van de serie 'IE in Bedrijf'

legaltree-logoNa het recente succes van 'Handelsnamen en Merken' presenteert Legaltree Publishers 'Bescherming van ideeën': het tweede deel in de 8-delige reeks over intellectueel eigendom ('IE').

Geen naslagwerk voor in de bibliotheek, maar net als het eerste deel, een écht praktisch handboek voor ondernemers en bedrijven die geen risico's willen nemen als het gaat om de bescherming van hun intellectuele kapitaal. Juridische expertise in de taal van ondernemers 'IE in Bedrijf' is geschreven in begrijpelijke, zo min mogelijk juridische taal en staat vol met visueel ondersteunde voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de auteurs: Marjolein Driessen, advocaat/partner bij Legaltree en IE-specialist en Theo-Willem van Leeuwen, merkenjurist en eigenaar van merkenbureau Abcor.

Lees meer: Legaltree presenteert deel twee van de serie 'IE in Bedrijf'

Briljant businessmodel nodig om vertrouwen in bankwezen te herstellen

briljantDe recente onrust rond de 'graaicultuur' in de financiële sector laat opnieuw zien hoe groot de kloof tussen de maatschappij en bankiers en verzekeraars nog steeds is.

Een herstel van vertrouwen vraagt om businessmodellen die relevanter zijn voor morgen maar tegelijkertijd sterker teruggrijpen naar de oorsprong. Hoe dat eruit ziet staat beschreven in het boek 'Briljante businessmodellen in finance' dat bij Academic Service is verschenen. De financiële sector vervult een onmisbare rol in onze maatschappij. We moeten geld kunnen lenen om te ondernemen, als wezenlijk onderdeel van een gezonde economie. Of geld apart zetten voor later, om onze oude dag te waarborgen. Risico's delen borgt continuïteit in het bestaan. Toch worden financiële dienstverleners vooral gezien als een noodzakelijk kwaad.

Lees meer: Briljant businessmodel nodig om vertrouwen in bankwezen te herstellen