SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Pondres en Datacon lanceren complete webshop-oplossing

pondresHet it-bedrijf Datacon en marketing- en e-fulfilmentdienstverlener Pondres bieden een volledige e-commerce propositie inclusief techniek en e-fulfilment in abonnementsvorm aan.

Datacon verzorgt de techniek voor de webshops, Pondres neemt de logistiek en bijbehorende online en offline marketing voor haar rekening. Via het abonnement bieden de partners gezamenlijk een volledige aanpak voor e-commerce. Een webshopeigenaar wordt hiermee naast de marketing voor zijn online winkel ook de fulfilment uit handen genomen. De dienst wordt in abonnementsvorm en als SaaS-oplossing aangeboden.

Lees meer: Pondres en Datacon lanceren complete webshop-oplossing

René Wildeman ontvangt Henk de Lugt Award

Rene-WildemanRené Wildeman, General Manager van Hotel Amsterdam De Roode Leeuw en HSMAI-lid, is bekroond met de Henk de Lugt Award. 

De ‘Henk de Lugt’ Award wordt toegekend aan een persoon uit het hotelvak die zich in zijn of haar werk en leven onderscheidt in Gastvrijheid, Karakter en Positiviteit. De Award is vernoemd naar de in december 2012 overleden hotelier Henk de Lugt die eigenaar was van Hotel Zandbergen.

Lees meer: René Wildeman ontvangt Henk de Lugt Award

Social media drijvende kracht achter contentconsumptie

sdlMarketeers weten inmiddels dat het produceren van een grote constante stroom content geen duurzame of effectieve manier is om klanten uit generatie Y te benaderen.

Omvang is dus niet belangrijk, maar het creëren van de juiste content en consistente aanlevering ervan – waar de klant ook is – wel. Generatie Y vertrouwt in eerste instantie op sociale netwerken voor nieuwe content, op grote achterstand gevolgd door online en gepersonaliseerde newsfeeds. Dit blijkt uit nieuw wereldwijd onderzoek verricht door SDL (LSE: SDL). In deze contentexplosie is de digitaalvaardige generatie Y voortdurend bezig met content en informatie.

Lees meer: Social media drijvende kracht achter contentconsumptie

Werkgelegenheid neemt opnieuw toe: NEVI PMI april 53.6

neviDe NEVI PMI® steeg van 53.4 in april naar 53.6 deze maand. Dat betekent een aanzienlijke verbetering van de algemene bedrijfsomstandigheden.

Dit kwam vooral door grotere stijgingen van de productieomvang en de werkgelegenheid. De personeelsbestanden groeiden voor de tweede achtereenvolgende maand. Deze toename was gering, maar wel de grootste sinds november 2013. De toename van de productie was de grootste in drie maanden. De nieuwe orders namen slechts licht toe, maar de groei van het aantal nieuwe exportorders was de grootste in drie maanden. 

Lees meer: Werkgelegenheid neemt opnieuw toe: NEVI PMI april 53.6