SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Vendicum

logo vendicumDe klanten van Vendicum willen een training, cursus, opleiding, workshop, lezing, seminar of congres.
Met één ding gemeenschappelijk: beter netwerken en acquireren. Opdrachtgevers zetten Vendicum in omdat ze meer of betere opdrachten willen. Voor meer informatie: www.vendicum.nl

 

Uuuh Èsss Peeeh. Weg ermee.

Het aloude USP, halverwege de twintigste eeuw bedacht door Amerikaanse reclameman Rosser Reeves, raakt zo langzamerhand uit zwang, aldus Willem Verdaasdonk (1952).

Hij is expert op het gebied van Branding & Positionering. Alle bedrijven en experts roepen op hun site en in hun folders om het hardst hoe uniek hun product is.Toegegeven, iedereen moet ergens bijzonder in zijn, anders heeft de klant niets te kiezen. Maar hoe uniek ben jij nu echt? En spreekt jouw zogenaamde uniekheid jouw klant wel voldoende aan? Ik vroeg het positioneringsexpert Willem Verdaasdonk en die is er duidelijk over.

Lees meer: Uuuh Èsss Peeeh. Weg ermee.

Mannen- en vrouwensales (2)

Houden verkopers hetzelfde verkooppraatje tegen mannen als tegen vrouwen? Dan is de kans op verkoop kleiner dan bij een verkoopgesprek tussen vrouw-vrouw en man-man.

Vrouwen komen van Venus, mannen van Mars … Dat er verschillen in communicatie bestaan is iedereen wel duidelijk. Maar hoe houdt een verkoper daarmee rekening in een verkoopgesprek? Gebaseerd op onder andere de theorieën van bekende psychologen, zette N. Schuylenburg een aantal aspecten op een rijtje. Vrouwen richten zich met name op mensen, emotie, Umfeld, oftewel: de letterlijke en figuurlijke omgeving van een product. Hoe wordt zij te woord gestaan, hoe ziet de winkel eruit en bovenal: wordt er écht naar haar geluisterd?

Lees meer: Mannen- en vrouwensales (2)

Mannen- en vrouwensales

Mannen doen veel minder dan vrouwen aan mond-tot-mond reclame, laat staan dat ze durven te vragen om advies. Om advies vragen, betekent gezichtsverlies voor menig man.

En als ze al een advies aannemen dan nemen ze dat advies vier tot zes keer zo serieus als dat van een man afkomstig is. Niet leuk om te lezen als vrouw dit waarschijnlijk. Wel goed om je dit te realiseren.

Wat feiten en cijfers
Erik Schampers onderzoekt al jaren de verschillen tussen de vrouw en man en vooral hoe je hier als ‘leverancier’ op in kunt spelen.

Lees meer: Mannen- en vrouwensales

Iedereen verkoopt, oom Wim ook.

Je oom kijkt je aan en je weet al wat er gaat gebeuren. Hij wil weer een flauwe opmerking maken over je beroep als verkoper.

Nee, je wil op deze verjaardag een leuke avond hebben en je negeert zijn blik en je begint met je nichtje over haar studie te praten. Jij gaat toch ook geen flauwe grapjes maken over het feit dat hij duivenmelker is en dat hij wekelijks naar de bingo gaat?

Oom Wim is zelfs voorzitter van de duivensportvereniging hier, zo serieus neemt hij zijn vak! Iedereen zijn hobby of werk toch? Respect graag… Als je ’s avonds naar huis rijdt, bedenk je je hoe je je de volgende keer beter kunt wapenen tegen dat vervelende commentaar van die oom van je die niets van verkopers moet hebben. “Gladjanussen zijn het! Vooral die adviseurs van de banken en de autoverkopers. Daar moet je ver vandaan blijven!”, aldus oom Wim tegen een ander slachtoffer dat die avond naast hem zit.

Lees meer: Iedereen verkoopt, oom Wim ook.