SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management mei 2003

Slimme e-tailoring

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen

Possen.com doet wat retailers voor onmogelijk hielden: maatpakken verkopen via internet. Een uitgekiende combinatie van clicks en bricks is het geheim. Voorraad heeft het bedrijf niet. "Wij keren de keten om en werken volgens het production-on-demand-principe, vertelt oprichter Bas Possen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Sales is genieten, juist nu

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mario Bierkens

Er is geen enkele reden om bij de pakken te gaan neerzitten als het met de economie minder gaat. Het gaat erom dat uw verkoopteam leert denken in kansen in plaats van problemen. De sales manager is een belangrijke motivator in dit traject.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kennis delen door team coaching

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Willem Verbeke & Erik Spindler

Verkopers met een groot social capital moeten hun kennis en ervaring delen met de rest van de organisatie. Dit kan bijvoorbeeld via learning communities. Een team coach kan het hele proces van kennis delen begeleiden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

CRM als attitude

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marc Brauwers & Jan Kneuter

CRM is een bewustwordingsproces dat klantgericht ondernemen centraal stelt. Hiervoor is een aantal organisatieveranderingen noodzakelijk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Betere sales door juiste data-integratie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Arjen Hof

Vrijwel elk bedrijf beschikt over een veelheid van informatiesystemen en -bronnen. Echter vaak is de informatie verspreid over verschillende systemen en locaties. Met behulp van dynamic information warehouse kan een organisatie haar data integreren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

CRM-systeem is voor ons bedrijfskritische applicatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Hulsebos

Wat tien jaar geleden begon als een adressenbestand op enkele stand alone pcs, is uitgegroeid tot één van de meest cruciale computersystemen binnen ITT Flygt. "Zonder ons CRM-systeem zijn we niets. Zodra het netwerk er even uit ligt, loopt iedereen dolend door de hal", aldus marketing- en sales manager Coby Dongelmans.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Samenspel fabrikant en retailer noodzaak

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frans Plat & André Doffer

Retailers en fabrikanten werken niet nauw genoeg samen. Niet zolang geleden - toen de economie nog op volle toeren draaide en de omzet vanzelf binnenkwam - was dat ook niet echt nodig. Echter nu het economisch minder gaat, is het van groot belang dat er beter wordt samengewerkt tussen beide partijen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer rendement uit uw binnendienst

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stephan van Gelder

Over het rendement van de verkoopbuitendienst is al veel gezegd en geschreven. Echter over de verkoopbinnendienst is minder bekend. Terwijl daar ook nog veel winst is te behalen. Hoe kunt u de effectiviteit en efficiency van uw binnendienst verbeteren, zodat er meer tijd en energie overblijven voor klantgerichtheid en verkoop?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.