SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2004/10

6 tips om uw kans op promotie te vergroten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Today

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gesprekstips

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Blijf op zoek naar verhalen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Wie wil verkopen, moet de prospect zo ver zien te krijgen dat hij aan de praat raakt. Door het stellen van de juiste vragen zal de prospect zich blootgeven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De vier fasen van het verkoopgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan-Willem Seip, Vendicum in Deventer

Over afsluittechnieken is veel literatuur beschikbaar. Weet u dat afsluiten meerdere malen kan voorkomen tijdens een verkoopgesprek? En dat afsluiten zelfs tegen u kan werken als het gaat om grote orders? Dit artikel gaat over afsluiten tijdens het verkoopgesprek met als doel dat de klant aansluiting bij u vindt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klanten benaderen met humor

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Humor is een geweldige manier om spanning te verminderen en om relaties te bouwen. Maar ook voor humor geldt: overdaad schaadt. Dus gebruik het wijs.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Los de problemen op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.managementsite.net

Wie met klanten te maken heeft, loopt op zijn tijd ook tegen complicaties aan. Het is aan u om uitkomst te bieden. Hoe kunt u dat het beste doen? Zes problemen en de oplossingen op een rij.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Imponeer uw baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Op de volgende vier manieren kunt u uw chef laten weten dat het u voor de wind gaat, zonder de verdenking van opschepperij of arrogantie op u te laden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met conflictsituaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Stel, u hebt twee collegas die een conflict hebben en u erbij betrekken. Wat kunt u dan bijdragen aan het oplossen van het conflict? Bemiddelt u of fungeert u als scheidsrechter?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kletsen is gezond

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Managersonline.nl

Informele contacten, zoals bij de koffiemachine, zijn goed. En inderdaad, er wordt gepraat maar eigenlijk niets gezegd. So what?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Indruk maken met sterke brieven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Een brief is een verkoopgesprek op afstand. Met een goede brief brengt u de order dichterbij en maakt u van geïnteresseerden klanten en van klanten partners.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Waarom zijn trouwe klanten rendabeler?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Samen onverslaanbaar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Iedereen weet dat mannen en vrouwen anders denken, voelen en handelen. Weet de verschillen van elkaar zodat u als verkoper gebruik kunt maken van de sterkten van het andere geslacht om nog beter te verkopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Momentje alstublieft

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Dat sommige bedrijven in Nederland bedroevend slecht te bereiken zijn is niets nieuws. En als een bedrijf wel goed te bereiken is, gaat er ook nogal eens van alles mis. Waar ergeren bellers zich aan?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Telefonische afhandeling bij een klacht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonische vaardigheden in 3 stappen

Bij een telefonisch klachtengesprek is het uitgangspunt natuurlijk het serieus nemen van de klager. Volg de structuur van het OMUN-model.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe het moet

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wervende e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Soltoft, The Long and Short of It

Als u wervende teksten per e-mail wilt versturen, moet u de lengte goed in het vizier houden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een andere factuur

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Adfo-Direct

Een rekening hoeft niet alleen een rekening te zijn. U kunt de factuur gebruiken voor veel meer.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Uit je hok!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Jammer genoeg kent u ze ook: compliment-cards. De laatste die ik kreeg was voorzien van een kruisje in het ter informatie-hokje en een vinkje bij volgens afspraak. Ik miste nog een kruisje bij n.a.v. ons telefoongesprek. Want er was tenslotte gebeld om dat volgens afspraak af te spreken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Prospecteren in moeilijke tijden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Herman Meijer. Contour Training & Coaching in Almere

Contacten leggen met wildvreemde mensen bij feitelijk voor ons onbekende bedrijven of organisaties is op zich al één van de moeilijkste aspecten van het verkoopvak. Als dat ook nog eens moet in een periode van economische teruggang, waarbij bovendien budgetten aanzienlijk worden bevroren, is dat al helemaal een klus die we niet graag boven aan ons verlanglijstje zetten. Toch is het een “must” om dat wel te doen. Om te overleven en voor de continuïteit. Want uw concurrent doet dat ook.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verschillende luistertypen bij prospects

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen in een tegenvallende markt, Sales Vraagbaak

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Actief en passief luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Effectief verkopen vraagt om excellente luistervaardigheid. Daartoe moet het verschil tussen actief en passief luisteren duidelijk zijn.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.