SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management juni 2006

Perfect geluid in een achterdochtige markt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Van concertpianiste naar ondernemer in de hifibusiness. Een opmerkelijke carrièremove van Gabi van der Kley. En succesvol. Zij zette een product op de markt waarover men het zon twee jaar geleden nog grotendeels eens was: daar is de markt nog niet aan toe. Maar onder haar leiding veranderde dat snel. Sinds 2004 groeide haar bedrijf Crystal Cable uit tot een (merk)naam van formaat. Momenteel is de Arnhemse onderneming één van de vijf grote leveranciers van hoogwaardige audio- en videoverbindingskabels.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nationale Salesdag trekt veel bezoekers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

De Nationale Salesdag op donderdag 18 mei 2006 stond in het teken van sales als serieus vak, in een unieke combinatie van leren en genieten: fundament en fun. Een première die met ongeveer 1.100 bezoekers meteen te boek staat als het grootste salesevenement van Nederland. Impressies in woord en vooral beeld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantbenadering kwestie van kennis en timing

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Weten wat uw klant nodig heeft. En weten hoe en wanneer u hem op welke wijze moet benaderen. Kennis en timing dus. Het levert u de nodige voordelen en dus ook omzet op. Dit is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Voor een goede markt- en klantbenadering is het van levensbelang dat u uw klanten en prospects kent, herkent en segmenteert door alle beschikbare informatie vast te leggen en voor iedere (sales)medewerker toegankelijk te maken. Het kennen van klanten en prospects is een voorwaarde om ze op een effectieve manier te kunnen benaderen. En wel op het beste moment.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Commodity, specialty, tender, co-makership

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Consultative selling is een filosofie: de verkoper moet de wensen van de klant vervullen en/of het probleem van de klant oplossen. Maar ook een proces, omdat de verkoper verschillende stappen moet doorlopen - vaak samen met collegas uit diverse disciplines - om tot het juiste advies en de geschikte strategie te komen. Eén en ander hangt af van de verkoopsituatie, waarvan we er vier onderscheiden: commodities, specialties, tenders en co-makership. Het tweede artikel van een drieluik.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Sales manager heeft acht cruciale taken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Het behalen van commercieel resultaat heeft voor het bedrijfsleven meer prioriteit dan ooit. Als verantwoordelijk manager stelt u steeds hogere eisen aan uw account managers en verkopers. Maar wat te doen als resultaat uitblijft? De sales manager heeft acht taken om zijn medewerkers op het juiste spoor te krijgen en te houden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Klant steeds paar stappen voor zijn”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Renate Bouwman, national account manager van Staff Planning bv, deelt haar ervaringen met maatwerkoplossingen en klantmanagement. “Voorheen werd het accountplan gedurende het proces ingevuld, maar nu zijn wij de klant steeds een paar stappen voor”.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkoopinnovatie werpt vruchten af

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

In sales is verandering een constante factor. Niettemin blijft change management nog vaak te beperkt, waardoor de potentie van de salesorganisatie niet ten volle wordt benut. Sales professionals blijken over het algemeen onvoldoende in staat om verandermanagement door te voeren. Hier aandacht voor een methode als praktisch handvat om het tij te kunnen keren. En voor twee perspectieven van change management in sales: enerzijds de sales manager of account manager als initiator van verandering en anderzijds de salesafdeling die verandering moet ondergaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.