SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1996/4

Verbeter uw planning

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gedegen voorbereiding garandeert succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Muys

Elk onderhandelingsgesprek is spannend. Gaat t me ook dit keer lukken? Is die klant een `harde noot om te kraken of valt het mee? Hóe zwaar de onderhandeling ook zal zijn, een goede voorbereiding doet wonderen. Oók voor de door-en-door ervaren verkoper.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ontwikkel een vraagbaak voor uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: State of the art selling, door Barry J. Faber

Als u alle vragen bijhoudt die klanten u stellen, helpt dat om steeds betere antwoorden te geven. U kunt zelfs een vraag-en-antwoordboekje maken om aan klanten te geven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het prijsgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Checklist voor verkopers, onder redactie van Heitsch

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zoek de klaver zeven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Inspelen op de behoeften van de klant is de basis van alle verkopen. Dat geldt niet alleen voor de manifeste behoeften, maar vooral ook voor de latente. Hebt u een product of dienst die daar invulling aan kan geven, dan bent u al een eind op weg. Kunt u dat ook met enthousiasme en overtuigingskracht brengen, dan hoeft verkopen niet meer moeilijk te zijn.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De onverschillige verkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Phil H.Kleingeld

Bent u een toegewijde verkoper? Of betrapt u zichzelf op een of meer punten die u hieronder aantreft. Geen nood. Elk gedrag kan worden veranderd. Zolang u maar die onverschillige verkoper bent die:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tips voor gebruik van de monsterkoffer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Tijdschrift Verkopen!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe reageert u op kritiek?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: A complaint is a gift

Beeldt u zich de volgende situatie in. Iemand bekritiseert u voor een fout die u hebt gemaakt. Ergens weet u best dat die kritiek terecht is. Hieronder vindt u vijf verschillende reacties. Zet een kruisje naast de reactie waarvan u denkt dat die het beste aansluit bij uw eigen houding als u kritiek krijgt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe spreekt uw klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Checklist voor verkopers, onder redactie van Heitsch

Het gaat niet alleen om wát uw klant zegt, maar ook en vooral om de manier waaróp hij iets zegt. Bent u in staat zijn stemmingen aan te voelen en daarop in te spelen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tien hints voor effectief telefoneren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Scripta Media

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Welkom bij de CMDZ!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

U bent vast lid van een of meer clubs. Maar bent u ook lid van de CMDZ? Het aardige is, dat iedereen er lid van kan worden. Helemaal gratis. Benieuwd?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Teveel stress is niet nodig

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Een beetje stress is heel natuurlijk en zelfs wenselijk. Teveel stress is echter nergens goed voor. Hier zijn zeven tips om ervoor te zorgen dat stress niet ten koste gaat van de leuke dingen in het leven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 manieren om uw klant te overtuigen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan Geraats & Marc van Riet

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Negen fouten bij prijsonderhandelingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: André M. Nijssen

Veel verkopers geven meer korting dan noodzakelijk is, omdat ze zich te sterk richten op het verkrijgen van de order. Weten welke fouten er op dat punt gemaakt kunnen worden, is de eerste aanzet ze te voorkomen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

In zes stappen naar een persoonlijk verkoopplan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Goed plannen is voor veel verkopers nog steeds een probleem. Is er al een plan, dan wordt dit nogal eens doorkruist door klachten, problemen, ongeplande vergaderingen, gewijzigde marktsituaties en reorganisaties.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Schrijf een positieve brief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Hans van Eck

Als verkoper wilt u zo positief mogelijk overkomen bij uw klanten. Dat geldt niet alleen voor het mondelinge gesprek, maar ook voor uw correspondentie. Dat laatste is nogal eens een ondergeschoven kind en kan zoveel beter. Zelfs als de klant u teleurstelt. Hier is een voorbeeld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.