SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1999/3

Stappenplan voor het terugwinnen van verloren klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

9 kenmerken van een klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster door Bep Kleinveld, Kleinveld Okkerse Training en Begeleiding BV, Veenendaal

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hebt u uw zaakjes voor elkaar?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Een goede werkorganisatie begint bij informatie over uw klanten. Voor het testen van parate kennis geven wij u de volgende checklist.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

5 redenen voor accountmanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Checklist Hebt u uw zaakjes voor elkaar?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Een goede werkorganisatie begint bij informatie over uw klanten. Voor het testen van parate kennis geven wij u de volgende checklist.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Terugwinnen van verloren klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Carla de Boer & Ellis Boerkam & Jiska van den Hoek

Uw bestaande klanten zijn de basis voor uw toekomst. Het voorkomen en terugwinnen van verloren klanten dient een structureel onderdeel te zijn van uw strategie en het moet ook onderdeel uitmaken van uw relatiemanagement. Bestaande klanten leveren u veel op. Realiseert u zich dat een klant die verloren wordt omdat hij ontevreden is, een klant is gewonnen door de concurrent?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

U kunt verkopen, maar kunt u ook onderhandelen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesMasterMind

Onderhandelen doen we iedere dag. Soms om te verkopen, soms om te kopen en soms om iets voor elkaar te krijgen, zoals een betere hotelkamer, snellere levering of om een bekeuring te voorkomen. Het resultaat van de onderhandeling valt of staat met de vaardigheden van de onderhandelaar. Hoe kan het beter?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Spontaniteit: bron van contact en creativiteit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Effectief presenteren en spontaniteit zijn duidelijk met elkaar verbonden. Deze spontaniteit heeft veel te maken met de kwaliteit van het contact met de luisteraars, met uw gesprekspartners. Uw capaciteit om om te gaan met wat is, is ook van belang. Wat is belangrijker: uw verhaal uw programma of agenda of de actuele problemen van uw klant? Er kan veel gebeuren tussen het moment van voorbereiding op een gesprek en wanneer u met uw klant rond de tafel zit.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ken het karakter van uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Geen angst meer voor moeilijke klanten. Verwerk de grillen van de dictators, de pietlutten en de sarcasten in uw strategie. Communicatietrainer Wolfgang H.C. Junge leert u de verschillende typen te onderscheiden en hoe u het best kunt reageren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Telefonische tegenwerpingen te lijf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Bij het bellen naar klanten stuit u vaak op de telefoniste of secretaresse. Zij schermen hun baas af voor uw `lastige verkooppraat. Met de juiste aanpak kunt u deze `buffers echter naar uw hand zetten. Dit geldt ook voor de contactpersoon die u wilt spreken. Want ook hij kan het u soms flink lastig maken. Enkele voorbeelden ...

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Haal meer uit uw klantbezoek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Als verkoper gaat u regelmatig op bezoek bij klanten. Maar haalt u dan ook echt het onderste uit de kan? De volgende tips leiden u ongetwijfeld naar grotere successen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

3 manieren om uzelf te verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ken uw vijand

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: BiZZ

Concurrenten zijn er in soorten en maten. Een greep uit wie u zoal kunt tegenkomen in die grote boze buitenwereld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer geld verdienen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Salesprofi

U krijgt wat u verdient. Of niet? Nog steeds klagen veel verkopers over hun salaris en bonussen. Helaas is uw huidige salaris gebaseerd op uw resultaten in het verleden. Als u dat weet, kunt u vandaag beginnen met het veranderen van die resultaten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Accountmanagement is klantenmanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Schmidt

U kunt geen advertentiepagina van landelijke dagbladen meer openslaan zonder het woord `accountmanager tegen te komen. Blijkbaar een veelgevraagde man of vrouw in het Nederlandse bedrijfsleven. Wanneer u echter kijkt naar de functieomschrijvingen van accountmanagers in deze advertenties, ziet u grote verschillen. Dus: wat is nu eigenlijk accountmanagement en hoe ziet de aanpak van de accountmanager er uit?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.