SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 1999/6

9 tips voor een goede voorbereiding op een presentatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster door Phil H. Kleingeld, Adviesbureau Kleingeld

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Visualiseer uw bedoelingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Om uw klant een duidelijk beeld te geven, kunt u de volgende grafische weergaven gebruiken:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Fases in de verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Houd rekening met de huidige positie van de prospect om de volgende fase in de verkoop te bereiken. Identificeer de fase en stem daarop uw strategie af.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goed begin is het halve werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Of uw eerste telefonische contact met een prospect tien seconden dan wel tien minuten duren, hangt in sterke mate af van de eerste woorden die u spreekt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Volhouden en vasthouden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als uw product een goede oplossing biedt voor uw klant, bent u het aan uzelf en aan hem verplicht al uw vaardigheden in de strijd te gooien tot de deal een feit is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De klant tevreden houden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Weten is verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Gelikte verkoopmethoden zijn een gewaardeerde vaardigheid onder verkopers. Maar als het erop aankomt, kunt u beter inzetten op kennis.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tips met betrekking tot klachtenbehandeling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een klacht moet kunnen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Klachten van klanten worden veelal als vervelend ervaren. Vervelend in de zin van: moeilijk om mee om te gaan, of: flauw om hierover te klagen. Ontvang, behandel en verwerk een klacht altijd serieus. Alleen zo voorkomt u dat uw prospect naar uw concurrent overstapt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Effectief presenteren = groeien

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U herkent hem zeker. Ik noem hem even Jan Janssen. Hij is directeur van een succesvolle onderneming. Hij heeft een mooi kantoor, rijdt in een dure wagen, draagt flitsende kleding, deelt nette visitekaartjes uit... maar als hij voor een groep staat om een paar woorden te zeggen, verandert hij in een stijf, saai mannetje. Hij stottert, gebruikt te veel clichés en stopwoorden, en draagt op geen enkele wijze het gewenste imago van zijn bedrijf over.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

U bepaalt uw eigen succes!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mario Bierkens

Het gaat goed in de zakelijke dienstverlening. Ook het afgelopen jaar is deze branche weer harder gegroeid dan alle andere branches. Steeds meer bedrijven zijn overtuigd van de toegevoegde waarde om externe expertise in te huren. Maar waar het u natuurlijk om gaat is dat ze voor uw organisatie kiezen!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen door kleur bekennen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Er zijn vier typen geestelijke kleuren die van belang zijn voor uw als verkoper. Identificeer de kleur die bij uw prospect past en doe er uw voordeel mee.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tafelmanieren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantgericht Denken & Doen

Als u zakelijk luncht of dineert met uw prospect, verlies dan uw tafelmanieren niet uit het oog. Enkele tips om te voorkomen dat u de mist in gaat.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een dagje congressen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Trends

Viel u vroeger bijna in slaap tijdens een congres, tegenwoordig moet u uw aandacht erbij houden. Anno nu levert een dagje congressen u een bron aan zakelijke informatie en inspiratie op.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Beïnvloed uw gedragspatroon

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Lange-termijnsucces is meestal niet te danken aan één goede keuze of één goede eigenschap, maar aan een reeks goede keuzen of eigenschappen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klanten winnen en behouden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Zo lang er genoeg prospects zijn voor uw producten of diensten, kunt u beslissen welke prospects u als klant wenst, toont u betrokkenheid bij uw bestaande klanten en neemt u maatregelen om de verkoop in de toekomst veilig te stellen. De volgende stappen helpen u bij het winnen en behouden van klanten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verbeter uw onderhandelingsvaardigheden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bellen in de auto

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: OndernemersZaken

Gelukkig, nog net op tijd afgeremd! Oei, een stoplicht dat op rood staat. Onderschat u de verkeerssituatie ook wel eens omdat u mobiel aan het bellen bent?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Help! Uw prospect verdrinkt in keuzen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Kunnen kiezen uit verschillende mogelijkheden kan een zegen zijn, maar ook een last.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.