SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2000/11

7 karakteristieken van de ideale verkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Sales Management

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Checklist: uitvoering van het betoog

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Checklist : opbouw van het betoog

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat te doen als de klant klaagt?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vragen of tegenwerpingen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Als een prospect een vraag stelt aan het einde van het verkoopgesprek kan dit klinken als een tegenwerping.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Assertiviteit: sleutel tot succesvol onderhandelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

In zowel persoonlijke als zakelijke omstandigheden speelt assertiviteit een belangrijke rol. Waar het voor de een moeilijk is om te krijgen wat hij wil, slaagt de ander, en krijgt hij waar hij om vraagt. Kortom: hij weet te onderhandelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zelfverzekerd spreken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantgericht denken & doen

De inhoud kort en krachtig formuleren is één ding: uw speech wordt pas echt een droompresentatie als u geloofwaardig blijft.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Perfecte sprekers bestaan niet!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communicatie Memo: Kort en goed presenteren

Om u als spreker te verbeteren hebt u andere mensen nodig. Iedere professionele acteur, zanger en sportman doet regelmatig een beroep op deskundigen om van hun opbouwende kritiek te leren. Dus waarom u niet?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De illusie van angst

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Aandacht voor details

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales en Marketing Management

Wie het kleine niet eert is het grote niet weert, luidt een Oudhollandse wijsheid. Zorg dat u geen kleinigheden over het hoofd ziet en u zult merken dat uw klanten er meer vertrouwen in krijgen dat u ook de grote zaken competent zult afhandelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bekwaam prospects benaderen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het benaderen van prospects lijkt op de gang naar de fitnessclub: u weet dat het goed voor u is en dat het resultaat zal opleveren, maar u blijft toch liever voor de tv hangen. Vijf basisstrategieën om de drempel te overwinnen:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

9 prospecttypen die uw tijd verspillen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stadhuisproza of gewone taal?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantgericht Denken & Doen

Wat u met een offertebrief wilt bereiken is de order binnenhalen die na het plezierige gesprek binnen handbereik leek te zijn. Hoedt u voor stadhuisproza.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Koper, kijker of brochurejager?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak: Showroomverkoop

Natuurlijk is iedereen die bij u binnenkomt op een of andere manier geínteresseerd. Maar komt de bezoeker toevallig langs of is hij gericht naar u toegekomen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wensen en behoeften

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kennen en afstemmen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De belangrijkste functie van de verkoper is het door en door kennen en begrijpen van de klant en het afstemmen van het product of de service op de behoeften en wensen van zijn bedrijf.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bouw aan een goede verstandhouding

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Soms gaan verkopers zo op in een presentatie dat zij vergeten de klant de gelegenheid te bieden om een bijdrage in het verkoopproces te geven.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Knapt u óók af op witte sokken?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Andries Hoitsma

Het viel onze verkoper Klaas meteen op: de klant was netjes gekleed, maar droeg witte sokken, gaf een klam handje en kauwde nadrukkelijk op een stuk kauwgom! Het viel Klaas tijdens het gesprek op dat de klant alle kanten op keek. En toen hij terloops ook nog vertelde dat hij slangen hield als hobby - volgens Klaas nou niet het meest voor de hand liggende tijdverdrijf - voelde Klaas zelfs weerzin. In het verdere gesprek lukte het Klaas maar niet verbinding te maken met de klant. Iedere keer werd hij afgeleid door de uiterlijke kenmerken van de klant. Zijn gedachten dwaalden af en hij kon zich niet meer concentreren. De onderhandeling vlotte niet en liep uiteindelijk stuk!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Denk nooit: alweer een zeurende klant!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Angelique van Vliet

Vraag aan tien verkopers of ze klachten vervelend vinden, en je krijgt zeven keer een bevestigend antwoord. Hoewel er de laatste tijd steeds meer aandacht is voor het omgaan met klachten, zien veel verkopers een klacht als een lastige hobbel in de verkooprelatie die ze hebben met hun klanten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Goed luisteren is hard werken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantgericht Denken & Doen

Actieve luisteraars vertonen het volgende gedrag:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Help! Een order verloren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: The Competitive Advantage

Niemand kan altijd winnen, verliezen hoort evenzeer bij het (verkoop)spel. Als u een plan nodig hebt voor het omgaan met een order die uw neus voorbij gaat, gebruik dan onderstaande suggesties.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.