SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2002/2

9 tips voor succesvolle cold calls

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door SalesBusiness

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een offerte die scoort

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Novum Advies & Training

Offertes lijken vaak niets meer dan prijsopgaven. Er wordt meestal amper aandacht besteed aan de belangrijkste factor om zaken met u te doen: uw meerwaarde-elementen die van toepassing zijn op deze klant. Onderstaand stappenplan helpt u bij het opstellen van een offerte die scoort.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Als het licht uitgaat

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Is het u wel eens overkomen dat tijdens een presentatie de diaprojector, het overheadapparaat of de pc het begeeft? Gebruik de volgende kwinkslagen om de spanning te breken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Presentaties die verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Wat maakt een prospect tot klant? Heel vaak hangt deze beslissing af van relaties, maar de presentatie van uw bedrijf, product en service zijn minstens zo belangrijk. Vijf tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Toeters en bellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Travel Lines

Vroeger werd een presentatie opgeluisterd met aandoenlijke overheadsheets of met dure dias. Tegenwoordig zijn flitsende plaatjes, taart- en staafdiagrammen, en zelfs animaties niet meer ongewoon. Hoed u voor de presentatie-valkuilen!

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Open vragen om de koopintentie te toetsen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Mmm, kan een koopsignaal zijn

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Het komt toch nog voor: de prospect wil telefonisch een order plaatsen, maar de verkoper pikt het signaal niet op. Tips over hoe u telefonische koopsignalen kunt herkennen en de koopintentie kunt toetsen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De gevaarlijkste zelfmoordopeningen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Pakkende gespreksopeningen, Kluwer

Zelfmoordopeningen dragen niet bij aan een positief vervolg of een goed einde van het verkoopgesprek. Onderstaand een aantal gespreksopeningen die u beter kunt vermijden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Overtuigen is een kunst!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Niet iedereen beheerst de kunst van het overtuigen. Maar niet getreurd: met onderstaande veertien wetten kent het overtuigen voor u geen geheimen meer.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Nee zeggen is een kunst

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marieke Verhoef, Schoonderwoerd & Partners

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Urgent of belangrijk?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe vaak overkomt het u dat uw doelijst voor die dag om kwart over vijf s avonds nog evenveel items bevat als s ochtends? Gebruik de kritische succesfactoren om dit probleem te voorkomen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hebt u goed vergaderd?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Business in Training

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gaaaaap… we hebben vergaderd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Business in Training

Wordt u ook zo moe van het woord alleen al? Er wordt waf af-gevergaderd in Nederland maar of het ook altijd effectief gaat? Tips om een zinvolle vergadering te houden.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak van uw naam een merk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Als het u lukt om uw naam in het hoofd van prospects en klanten te prenten, hebt u al veel gewonnen. Maak uw naam tot een onvervreemdbaar merk met de volgende tips.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe flexibel bent u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Door aan de volgende statements een cijfer te geven kunt u bepalen hoe flexibel u bent.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het denkpetten-gesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Kees en Hans evalueren het verkoopgesprek dat ze net gevoerd hebben.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Die pet past ons allemaal!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Memos

Iedereen heeft in meer of mindere mate een voorkeur voor een bepaalde denkstijl die de waarneming beïnvloedt. Wat is uw denkstijl?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bewezen goed?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Jacobs

Ik zit in de bus naar de stad. Voor mij zitten twee dames van middelbare leeftijd te keuvelen. Ik word gedwongen om hun conversatie te volgen. “Zeg, ik las dat prins Willem-Alexander en Maxíma uit elkaar gaan.”, zegt één van de dames. “Nee! Waar las je dat?” reageert de ander geschokt. “In de Privé.” “Oh, dan zal het wel niet waar zijn.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Herken uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Of een klant visueel, auditief dan wel kinesthetisch is ingesteld kunt u behalve aan lichaamstaal ook bemerken aan zijn woordkeuze.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe verwerkt een klant informatie?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frank van Marwijk

Waarop legt u het accent tijdens een verkoopgesprek? Een visueel ingestelde klant waardeert vooral de schoonheid van uw product, de auditieve klant heeft meer belangstelling voor uw verbale motivatie en de kinesthetische klant gaat op zijn gevoel af. Aan de manier waarop de klant reageert op uw vraagstelling kunt u afleiden hoe de klant informatie verwerkt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Memos om te memoreren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van klacht naar oplossing

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Pakkende gespreksopeningen, Kluwer

Niemand zit te wachten op klagende klanten. Maar klachten horen nu eenmaal bij het vak van verkoper. De kunst is om ze goed af te handelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.