SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2003/9

8 stappen om van klanten trouwe vrienden te maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Koude acquisitie: vergroot uw kansen op succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest in Hoofddorp

Mensen zijn tegenwoordig erg druk. En als ze het niet druk hebben, denken ze toch dat ze het zijn. Dat is niet verwonderlijk als we bedenken dat de moderne mens van alle kanten wordt bestookt met informatie. Niet alleen op het werk, maar ook thuis.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kansen en risicos bij bestaande klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Database Marketing

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Weet wat belangrijk is

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kom op het netvlies van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Op de juiste manier verbinding hebben met een klant, is van levensbelang voor beide partijen. Want wat u ook verkoopt, waar het op aankomt is dat de klant weet dat hij op u kan rekenen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat trekt u aan?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Zakelijke Etiquette, uitgeverij Tirion

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hello, are we in business?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Zakelijke etiquette, uitgeverij Tirion

Zakendoen met buitenlanders is een vak apart. Ieder land heeft natuurlijk zo zijn eigen cultuur en die kan behoorlijk afwijken van de Nederlandse. Voorkom het maken van fouten en neem onderstaande tips ter harte.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Boze klanten: wat te doen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Grrrrr.. de klant is boos!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U bent in gesprek met een klant als hij opeens lijkt te exploderen en begint te foeteren over wat er allemaal is misgegaan in zijn ogen. U weet niet wat u overkomt, wat u moet zeggen of moet doen. Hoe gaat u met deze situatie om?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Meer verkopen aan dezelfde klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Geef uzelf een wake-up call

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Egbert Hoogstadt, Total Connection

Waarvoor komt u s morgens met plezier uw bed uit als u aan uw werk denkt? Of blijft u liever liggen? Een negatief gevoel zit niet alleen uzelf in de weg, maar geeft u ook door aan uw collegas.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Lever meerwaarde

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Als klanten het gevoel hebben dat zij waar voor hun geld hebben gekregen, zullen zij eerder geneigd zijn om opnieuw zaken met u te doen en mond-tot-mond reclame voor u en uw bedrijf maken.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 tips voor een geslaagde beurs

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De onbekende klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u een verkoopregio overneemt en u alleen de vruchten van andermans inspanningen lijkt te hoeven plukken, is het toch van belang dat u zelf zoveel mogelijk informatie verzamelt over de voor u onbekende klant.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van prijslijst naar visitekaartje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martijn Jacobs

U schudt zijn hand en weet dat het goed zit: de opdracht is binnen. Het verkoopgesprek ging perfect, u voelde de klant haarfijn aan, zat op één lijn en bovendien klikte het op het persoonlijke vlak. Voldaan loopt u terug naar uw auto, maakt een overwinningsgebaar en vertrekt. Alleen nog even een offerte uit de pc kloppen, denkt u, terwijl je de parkeerplaats afrijdt. Maar dan… drie weken later. U hebt nog niets van de klant gehoord en dat verbaast u, want u hebt de offerte direct na het gesprek verstuurd. Dus besluit u te bellen…

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

U dient stil te zijn als:

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het belang van stilte in het verkoopgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frank van Marwijk, Bodycom Lichaamscommunicatie in Voorschoten

Ervaren verkopers zijn vaak talentvolle sprekers. Zij hebben een fijn gevoel om op passende momenten de juiste woorden te gebruiken om de klant te overtuigen. Maar soms is het beter om te zwijgen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Niet mailen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Workforce ACC Communications

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Lastige klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kant-en-klare verkooptips, Kluwer

Verkopers moeten over een olifantenhuid beschikken om hun werk goed te kunnen doen. Omgaan met lastige klanten hoort daarbij. Drie typen op een rijtje.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.