SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2004/2

7 tips om de klant in de watten te leggen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Today

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Tips voor goed en positief standgedrag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Presentatie en gedrag op beurzen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Herman Meijer, Contour Training & Coaching in Almere

Jaarlijks wordt steeds meer geld besteed aan beursdeelname en presentaties van producten en diensten. De beurs is een belangrijk onderdeel geworden van de verkoop. Het is daarom van essentieel belang dat ook aan het gedrag van de standbemanning optimale aandacht wordt besteed, want er gaat nogal wat mis als het op persoonlijke presentatie aankomt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen via netwerken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Doeltreffend netwerken, Kluwer

U kunt op drie manieren verkopen via netwerken: pro-actief, reactief en passief. Als u een manier kiest waarbij u zich plezierig voelt, hebt u grote kans op succes.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Wat u nooit tegen klanten moet zeggen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Als u contact hebt met klanten, moet u uw beste beentje voorzetten. Daaronder valt ook de juiste woordkeuze.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Behoud uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Ooit een klant verloren doordat u vergat de order op te volgen? Veel verkopers gaan uit van de valse veronderstelling dat de verkooptaak erop zit als de handtekening onder de order staat.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Train uw vaardigheden in het omgaan met moeilijke klanten.

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De moeilijke klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Iedere verkoper heeft er minstens één in zijn bestand: de moeilijke klant. Slechts weinigen beschikken over een goede strategie om met de moeilijke klant om te gaan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

En dan… het sollicitatiegesprek!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Alles over sollicitatiegesprekken

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De goede sollicitatiebrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Recessie, reorganisaties, ontslagen… het klinkt u vast niet onbekend in de oren. Bent u op zoek naar een andere werkkring? Schrijf dan een sollicitatiebrief die opvalt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Stressloos netwerken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Filter uw eigen negativiteit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Egbert Hoogstad, Total Connection

Onbewust en ongewild projecteert u soms uw eigen negatieve gevoelens op de mensen om uw heen. Voorkom dit door uw eigen negativiteit te filteren in contact met anderen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Communiceren met een goede stem

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: CallCenterMagazine

Er komt nogal wat bij kijken voor een hele zin op de juiste wijze de ether in geslingerd kan worden. Uw stem is daarbij van cruciaal belang, zorg er dan ook goed voor. Tips voor een goede stemhygiëne.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hoe u praatgrage bellers in toom houdt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Ziet u er tegenop om te bellen naar iemand die vervolgens veel te lang blijft doorpraten?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zie de realiteit onder ogen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u zichzelf eenvoudige doelen stelt, gebruikt u niet al uw capaciteiten. Als u uzelf onbereikbare doelen oplegt, werkt dat demotiverend en frustrerend. Vier manieren om te checken of u uzelf de juiste doelen stelt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Druk op de ketel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: In 9 fasen onderhandelen, Kluwer

U zit al enige tijd rondom tafel met de klant. Maar de tegenpartij blijft maar dubben wat te doen. Hoe oefent u nu pressie uit zodat er een beslissing wordt genomen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Kraaien in mijn schoorsteen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Voor verkopers geldt wat voor schoorsteenvegers geldt. Het is vies werk, maar iemand moet het doen. Maar hoe komen verkopers toch aan die verdachte reputatie? Kijkend naar bijvoorbeeld een folder over een driedaagse cursus Winnend onderhandelen van een net trainingsinstituut, kom ik de termen psychologische trucs, machtspelletjes, salamitechnieken en, jawel, letterlijk dirty tricks tegen. Maar een goede verkoper weet ook zijn klant blij te maken, hoeveel trucs en spelletjes hij ook uithaalt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De juiste brief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Brieven in de verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim van der Mark, IDMK in Haarlem

Als u een groep prospects of klanten een brief stuurt, kost dat ongeveer € 1,- per contact. Als u een groep prospects of klanten bezoekt, kost dat rond de € 100,- per contact.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goed acquisitiegesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Telefonische vaardigen in 3 stappen, Kluwer

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De hele wereld is een podium

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkopers en acteurs hebben gemeen dat zij zich op het podium moeten begeven, een rol spelen en hun publiek willen beïnvloeden. Vier redenen waarom u uw verkooppresentatie zou moeten dramatiseren:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.