SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management juni 2007

Betere verkoop door vrouwelijke kwaliteiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Willen autodealers zich onderscheiden en goede verkoopresultaten behalen, dan moeten zij meer vrouwelijke verkopers aantrekken. De vrouw is dé autoverkoper van de toekomst, want zaken als het creëren van de juiste sfeer, overtuigingskracht en gevoelswaarde zijn bepalend in de autoverkoop. Maar ook in andere branches. Dat is de stellige overtuiging van John van der Stam, directeur van opleidingsinstituut SRM.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een jurk is duurder dan een rok of topje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

De maand juni staat in Arnhem in het teken van mode. Dit jaar vindt er voor de tweede keer de Mode Biënnale plaats. Onder het motto Happy Fashion is er de internationale stand van zaken op modegebied te zien. Prima aanleiding om op bezoek te gaan bij het Arnhemse ontwerpersduo Spijkers en Spijkers. We spreken de tweeling Truus en Riet Spijkers over hoe hun passie zich ontwikkelde tot een gerespecteerd merk en een commercieel bedrijf.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Als expert moet je added value leveren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Wie zaken doet met (nieuwe) klanten, wil wel dat die klanten ook betalen voor de geleverde goederen of diensten. Kredietverzekeraar Atradius verzekert het risico dat de afnemer van een klant niet betaalt. En doet daarnaast nog tal van andere zaken in het verlengde hiervan.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Klantengegevens zijn kostbaar, ook virtuele

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Martine Boer en Holger Wandt

Bedrijven en organisaties die gegevens van consumenten en klanten verzamelen, gebruiken deze gegevens om specifiek gedrag te analyseren en te meten. Zo kunnen ze bijvoorbeeld hun verkoopbeleid en -aanpak afstemmen op persoonlijke behoeften. De gegevens moeten wel correct en betrouwbaar zijn en klanten hechten waarde aan beveiliging. Maar hoe staat het daarmee? En hoe zit het met de elektronische opslag van gegevens? Of met virtuele data zoals in Second Life? Over betrouwbare gegevens in het echte leven en in een virtuele wereld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Maak ruim baan voor onvervalste echtheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frans Hempen

De hedendaagse (professionele) organisatie gedraagt zich als de katholieke kerk in de middeleeuwen. Processen zijn doordrenkt van rituelen en de ceremoniën waarmee managers deze processen optuigen, zijn hun instrumenten om lekenbroeders, de medewerkers, op devote afstand te houden. Hoe zit het in uw bedrijf? Managementtrainer Ruud Haex neemt u met duivels genoegen de biecht af. Zijn credo: “Geef de controle op en maak ruim baan voor onvervalste echtheid.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Veel strategischer gaan denken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass zijn actief in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken zij terug op deze opleiding en vertellen over hun eigen salesaanpak. Rob Boele, general sales manager bij CWS, wijst onder meer op het belang van overtuigingskracht en creativiteit bij de overstap van productnaar conceptmatig verkopen. “Het vereist veel van sales”, weet hij. “Je moet nu veel strategischer gaan denken.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

We helpen de klant inkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nu T-Mobile zich met 2,6 miljoen abonnees op een comfortabele derde plek in de mobiele telefoniemarkt heeft genesteld, verschuift het bedrijf zijn focus van groei naar klantbehoud. Goede service speelt hierin een belangrijke rol. Sinds begin dit jaar is Alexander Hamel als directeur Klantenservice ervoor verantwoordelijk. De hamvraag is: hoe bereik je meer klantloyaliteit in zon dynamische markt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.