SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2006/10

Winnende offertes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mr. Menco Erenst, directeur Winning Quotations Only bv

Voor het schrijven van offertes geldt bij veel bedrijven het adagium business as usual. Daarom zijn er helaas maar weinig offertes onderscheidend, hierdoor worden belangrijke kansen gemist. Dat kan dus anders.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Beter contacten leggen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: S&MM

Contacten leggen met potentiële klanten is tijdrovend, maar dat betekent niet dat u er geen tijd voor moet inruimen. Houd uzelf voor ogen dat een goed begin het halve werk is.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Telefonisch afspraken maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Niet elk telefoontje eindigt in een order, maar om in de buurt van een order te komen, zult u in de buurt van degene moeten komen die beslist over de order. Deze tien tips helpen u om telefonisch het juiste te zeggen zodat u een afspraak kunt maken voor een verkoopgesprek.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Op reis met uw laptop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Gaat u regelmatig naar het buitenland voor uw werk? Dan neemt u uiteraard uw laptop mee. U kunt erop werken in het vliegtuig en op uw hotelkamer. Let dan wel op het volgende.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Motiveren, hoe doe je dat?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Scope

U hebt de stap gemaakt van verkoper naar het leiden van een verkoopteam. Nu moet u uw voormalige collegas motiveren. Maar hoe doet u dat? De volgende fundamentele uitgangspunten helpen u om uw team te motiveren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 tips om goed te luisteren naar de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Today

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Bent u een goede leider?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Business 2.0

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Lessen in topverkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Ondernemingen hebben behoefte aan verkopers die weten wat hen te doen staat, die concurrenten marktaandeel afsnoepen en lucratieve orders binnenslepen. Wat zijn de kenmerken van een topverkoper?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Hebt u uw verkoopcijfers paraat?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kant-en-klare verkooptips

Kunt u de juiste cijfers tevoorschijn toveren als uw manager u ter plekke vraagt een korte beschrijving te geven voor een klant die op bezoek is?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Omgaan met weerstand

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verstand van de klant

Hoe gaat u om met weerstand bij de klant? Overwin deze door de rustig te blijven en probeer de weerstand om te zetten naar argumenten voor uw eigen standpunt. Alleen dan kunt u tot een positief resultaat komen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Op jacht naar een nieuwe baan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marketing International

Sollicitanten maken vaak fouten bij sollicitatiegesprekken. En zon fout kan u duur komen te staan: de baan die u zo graag wilt hebben, gaat aan uw neus voorbij. Dingen die u niet moet doen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Onderhandelen over uw salaris

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Vindt u het ook zo moeilijk om over uw salaris te onderhandelen? En zit u met het zweet in de handen als u een salarisverhoging wilt vragen aan uw manager? Niet getreurd, de volgende tips helpen u op weg.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Uitpersen loont

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Post van mijn hypotheekbank. Mijn hypotheekrente vliegt in één klap omhoog van 3,2 naar 4,8 procent. Ik ga, als ik de rente weer een jaar vastzet, VIJFTIG procent meer betalen. Alsof Shell morgen de benzineprijs verhoogt van 1,40 naar 2,10 euro. En ik elke dag honderd liter tank.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Gekwalificeerde bezoekafspraken maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée G.M.L. Berg, HTSE

Herkent u dit: de sales manager die de verkoper - naast het behalen van een geldelijk target - afrekent op het aantal afspraken die hij per week heeft? Dan is het zaak dat u eens een serieus gesprek met uw medeverkopers hebt, zodat u op één lijn zittend, eens met uw manager kunt gaan praten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Netwerken en gunsten verlenen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Van uitstel komt afstel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Psychologie Magazine

Het meeste uitstelgedrag komt voort uit een weinig consciëntieus karakter, dat wil zeggen: een gebrekkige zelfdiscipline en de neiging kortetermijnpleziertjes voorrang te geven op langetermijnbeloningen. Hoe voorkomt u dat uitstel afstel wordt?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.