SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Power 2007/4

Humor tijdens het verkoopgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Grappig zijn stimuleert, maar altijd maar leuk doen verveelt. Humor is - hoe goed ook bedoeld - niet altijd even passend. Een komische opmerking op een verkeerd moment kan er voor zorgen dan de klant zich niet serieus genomen voelt en afhaakt. Voor een verkoper is het belangrijk om zijn humor aan te passen aan de fasen van het verkoopgesprek.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Verkopen met humor

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frank van Marijk, Bodycom Lichaamscommunicatie

Vindt u humor belangrijk in uw werk? Daarover hoeven we waarschijnlijk geen enquête te houden, want er zullen maar weinig verkopers zijn die dat niet vinden. Met humor kunt u bepaalde zaken relativeren waardoor een gespannen gesprek een stuk luchtiger wordt. Humor is dus een belangrijk element bij het verkopen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ik zal u even doorverbinden…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop

U weet ongetwijfeld uit ervaring hoe irritant het is om steeds met de verkeerde personen te worden doorverbonden. Voorkom dat een klant oeverloos aan de lijn moet hangen voor hij met de juiste persoon spreekt.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Vóórdat u belt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Het telefonische verkoopgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe zorgt u dat u op elk telefonisch verkoopgesprek bent voorbereid? Als u alleen op uw instincten vertrouwt, is de kans groot dat u bedrogen uitkomt. Zelfs de meest ervaren verkoper kan niet zonder een gedegen voorbereiding op basis van betrouwbare informatie.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De trucendoos van de inkoper

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz, Mark van der Heijden

Inkopers halen vaak alles uit de kast om de laagste prijs te bedingen. Laat u niet overrompelen om uw product of dienst tegen een te lage prijs te verkopen. Negen tips voor u op een rijtje om de kunstjes van de inkoper te pareren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

7 tips voor een verrassende klantbenadering

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Verras de klant

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Feedback gebruiken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.leren.nl

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ogen vertellen alles

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Allen Konopacki, Incomm Center for Research & Sales Training

Aan de hand van de lichaamstaal van uw potentiële klant kunt u afleiden of hij wel of geen interesse heeft in uw verkoopgesprek. Let daarbij vooral op de ogen. Een handleiding voor het analyseren van de blik in de ogen van uw potentiële klant.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Als uw baan niet leuk meer is

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.monsterboard.nl

Uw baan was altijd een uitdaging voor u. Maar nu ziet u het even niet meer zitten. U staat met tegenzin op om naar uw werk te gaan en als u er bent, wilt u eigenlijk het liefst naar huis. Tips om u op te beuren.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zes managementstijlen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Review

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Overdreven prestatiedrang

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Revies

De wens om goed te presteren als u bent gepromoveerd tot salesmanager is natuurlijk groot. Maar dat kan een schadelijk effect hebben op het functioneren van de afdeling en als gevolg daarvan op de organisatie.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Authentiek verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken

De neiging tot scoren zit commerciële effectiviteit nogal in de weg. Maar als u dit loslaat, verkoopt u dan nog wel? Want wat betekent het als u zich, al is het tijdelijk, niet meer bekommert om de uitkomst?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Zaklampje. Grrrr

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

Zeker de Postbank had ze niet willen horen, de woorden die mijn mond verlieten bij het demonteren van het oude ringslot van de fiets van mijn dochter. Er moest een nieuw slot op. Maar moertjes die los moeten, zitten altijd ergens achter of onder. En nu zo diep dat zelfs het plafondlicht van de schuur er niet bij kon. Ha, dacht ik, het Postbank-fiets/zaklampje! Dat ligt voor het grijpen in de gangkast. Maar hij deed het niet. Toen ik met het lampje tegen de rand van de werkbank sloeg wel. Toen weer niet. Wel. Niet. Onbruikbaar, concludeerde ik (maar dus minder deftig dan hier).

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Opbouw van de offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een goede offerte maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée Berg, HTSE

Hoe goed uw relatie met uw prospect ook is, hoe prettig de contacten tot dan toe ook verlopen zijn, uiteindelijk draait het om de offerte. De inkleding en presentatie van die offerte is dan ook een onderdeel van het verkoopproces dat specifieke aandacht verdient.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Een beter imago bij de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sprout

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Ken uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Direct Response

Wanneer u meteen bij het eerste contact de juiste gegevens opslaat en zorgt dat die databestanden schoon blijven, kunt u het maximale potentieel uit uw klanten halen. Welke stappen moet u nemen?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.