SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management 2010/5

“Maak van de klant een ambassadeur van je bedrijf”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Nicole Carlier

iPods, vliegreizen, een TomTom. Organisaties proberen nieuwe klanten met allerlei spannende lokkertjes voor zich te winnen. Terwijl er juist bij de bestaande klanten nog ontzettend veel valt te groeien, zegt sales-professional Rob Snoeijen. Snoeijen schreef eerder Verras de Klant!, over het positief verrassen van veelal nieuwe klanten. In zijn nieuwe boek Knuffel de Klant! richt hij zich samen met Stephan van Gelder van onderzoeksbureau Integron juist op bestaande klanten.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Ik wil samen met mensen de berg ophollen”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Ze heeft de gedroomde loopbaan, vindt ze zelf. Begonnen als intercedent bij Tempo-Team is Esmée Ficheroux nu opgeklommen tot directeur Sales en Accountmanagement bij de hr-dienstverlener. En dat is de mooiste en veelzijdigste baan die er is, vindt ze. Als kroon op haar werk werd ze verkozen tot Commercieel directeur van het jaar door de Sales Management Association (SMA). “Wat ik doe is een soort simultaan schaken. En dat vind ik ook nog eens hartstikke leuk om te doen.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Goede data essentieel voor klantgerichte benadering

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Holger Wandt

Umar Farouk Abdulmutallab stond op een Amerikaanse lijst met 550.000 namen van mensen die mogelijk banden met terroristen hebben. Maar door een spelfout en gebrek aan inzicht in de complexiteit van internationale namen werd de koppeling niet gelegd naar het visum dat hij voor de VS had en probeerde hij op weg naar Detroit in december het vliegtuig op te blazen. Nederlandse bedrijven gooien jaarlijks 400 miljoen euro weg doordat 10 tot 15% van hun klantgegevens niet op orde zijn. Door de toepassing van een kennisgestuurde identificatiemethode kunnen spelfouten in namen worden opgespoord.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Succes in sales is een kwestie van erbij horen”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

In callcenters is het een crime om bellers te motiveren. Met Galalion®, een revolutionair beloningsmodel voor met name outbound acquisitie, lukt dat verbazingwekkend goed. Zo goed zelfs dat je op moet passen dat het niet uit de hand loopt. Het model gaat uit van intrinsieke motivatie. Zodra je het hart raakt van de beller en inspeelt op zijn behoefte om erbij te horen, gaat hij als een speer. Met het principe wij versus zij valt veel winst te behalen. Van 50 tot 100% schrijft de vakpers.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.