SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management 2010/11

Waarheen, waarvoor?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ben Verhagen

Goals Marktbewerking analyseerde op verzoek van Sales Management de resultaten van haar benchmarks die het afgelopen halfjaar waren uitgevoerd onder directies van middelgrote en grote ondernemingen in de ICT, finance en groothandel met betrekking tot marktbewerking en verkoopoptimalisatie. Daaruit komen drie trends en adviezen voor 2011: behoud je nummer 1-positie, koester de klant en maak optimaal gebruik van digitale hulpmiddelen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

De kracht van social media nu op de eigen site

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sebastiaan van Rijsewijk & en Tim Besselink

Social media zijn al enkele jaren met een stevige opmars bezig en zijn sinds kort in een nieuwe fase beland. De belangrijkste spelers bieden de mogelijkheid om hun netwerkfunctionaliteit ook buiten het eigen sociale netwerk toe te passen. Online marketeers worden daarmee in staat gesteld de kracht van het sociale netwerk ook op de eigen website toe te passen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Werk slimmer met bestaande klanten”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jack van Minden

Neil Rackhams wijze woorden over hoe verkopers tijdens deze recessie moeten optreden en wat ze beslist moeten nalaten voelen soms contra-intuïtief. Rackham biedt ingrediënten voor een succesvolle verkooptraining: "Herprogrammeer de sprekende brochure of verwijder deze mensen uit de verkoopstaf."

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Doelgroep, hoort u mij?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harry van der Lint

Het effect van de recessie was en is duidelijk merkbaar op de sales- en marketingafdelingen: er wordt aanzienlijk minder geld besteed aan leadgeneratie. Inmiddels lijken we het ergste achter de rug te hebben en dus is dit het perfecte moment om deze activiteiten weer op te pakken. Maar hoe? Gebruikt u hiervoor nog altijd de traditionele tools of moet u zich volledig richten op de social media voor het bereiken van uw prospects?

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“In de bouw rekent men zich nogal gauw rijk”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

In deze serie blikken absolventen van de Nyenrode Sales Leadership Masterclass terug op deze opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Alex Ruiter, sectormanager van Ballast Nedam Industriebouw: “Soms is het nodig dat ik zeg: we doen het op míjn manier.”

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“In mijn eerste job had ik geen idee wat ik deed”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Zijn boeken over verkopen en coaching vliegen over de toonbank. Herdrukken volgen elkaar op. Als salesadviseur komt hij bij talloze bedrijven over de vloer en ook in zijn privé is hij bezig met het doorgronden en analyseren van het vak. Tijd voor een gesprek met Dr Seelz, Harrie van Heck, over verkoopprocessen, beïnvloeding en zijn motivatie en boodschappen voor de wereld.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Mijn diabetes maakt mij geloofwaardiger"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Novo Nordisk maakt al ruim tachtig jaar insuline en toedieningsystemen voor diabetici. Bedienden ze aanvankelijk nagenoeg de hele markt in Nederland, nu ziet de wereld er totaal anders uit en is het bedrijf in een vechtmarkt terechtgekomen. Met grote gevolgen voor de salesaanpak.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

“Wij zijn in Europa direct, dat werkt in Amerika niet”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Saskia Wijdoogen

Hij is een man van langetermijnrelaties, niet van de agressieve, snelle verkooptechnieken. Liever werkt hij samen met zijn klanten aan innovatie, duurzaamheid en een goede prijs. In Amerika voelt hij zich dan ook als een vis in het water. “Hier gaat het allemaal heel informeel, in een prettige sfeer van samenwerking.” Al mag het van vice-president sales Hugo van der Goes soms wel iets directer.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.