SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Sales Management 2011/1

"Ik wil voortdurend uitgedaagd worden"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Adriaan Bom, salesmanager van Euro-Service blikt terug op het opleidingsprogramma Sales Leadership van de Rotterdam School of Management dat hij heeft doorlopen. Hij vertelt ook over zijn eigen salesaanpak: "De processen moeten leidend zijn." Het streven van Bom is om Euro-Service, een in Almkerk (Brabant) gevestigd onafhankelijk servicebedrijf voor grootkeukens, over vijf jaar in omvang verdubbeld te zien.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Een goede verkoper heeft passie en kennis"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Fred van Dijk is inkoopmanager van het in Helmond gevestigde familiebedrijf Janssen-Fritsen, in 1950 opgericht als fabriek van gymnastiektoestellen. Inmiddels telt het bedrijf 135 medewerkers en richt het zich op twee kernactiviteiten: het bewegingsonderwijs en de turnsport. Verkopers moeten volgens hem passie voor hun vak hebben en kennis van hun producten. Ze moeten ook hun huiswerk doen en kennis hebben van het bedrijf waarmee ze zaken doen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Leiderschapsstijlen: hoe pakt u het aan?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jack van Minden

Elk mens, en dus elke manager, gedraagt zich op zijn eigen karakteristieke manier. Iedereen heeft een unieke voorkeur om een probleem op te pakken of om met relaties om te gaan. Deze eigen smaak of stijl kan geheel los staan van de effectiviteit. Waarom is het belangrijk om hier kennis van te hebben? Omdat u misschien wilt weten of u uw mensen op de juiste manier aanspreekt en of het niet anders (beter) kan. Er zijn veel testen en tools (vragenlijsten) op de markt om de stijl van de leider in kaart te brengen. We laten u in sneltreinvaart proeven van enkele bekende en veel gebruikte.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Verkopers hebben in China eelt op hun ziel nodig"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Big Brother en Fear Factor. Of neem de spelshows Miljoenenjacht of 1 tegen 100. Een kijkcijferkanon trekt in Nederland gemiddeld zon 2 miljoen kijkers. Maar in China kijken naar een populair televisieprogramma al snel 350 miljoen kijkers. Endemol zou zichzelf niet zijn als ze daar niet zou willen koekhappen. Arjen van Mierlo trekt de Endemol-kar in Azië. Een gesprek over zakendoen met Chinezen.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

Prijsdruk: Bukken terwijl niemand slaat

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Lage prijzen zijn funest voor gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen flink aan. Sinds de crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. En de verwachting is dat daar voorlopig geen einde aan zal komen, zelfs niet als de economie herstelt. Jos Burgers geeft in zijn nieuwe boek Geef nooit korting 31 prikkelende adviezen hoe om te gaan met prijsdruk.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.

"Zonder voorstellingsvermogen geen succes"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Coach Joop Alberda heeft zijn sporen verdiend in de sport. Hij is gefascineerd door leiderschap en weet daar boeiend over te vertellen. In het leiderschapsmodel van Alberda gaat het om richting, verbinding en executie. Wie dat weet te realiseren is een succesvol leider. Barack Obama is hard op weg om dat te bereiken. Voor Albeda zelf is hij al het rolmodel.

U moet zijn ingelogd om dit pdf bestand te downloaden.