SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: klanttevredenheid

Outsourcing database positief voor sales

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Databaseonderhoud baart veel bedrijven elke dag weer zorgen. Het is niet eenvoudig om een klantendatabase optimaal te onderhouden, laat staan een prospectdatabase. Uiteraard is niets onmogelijk, maar de vraag luidt altijd: tegen welke prijs of met welk kwaliteitsverlies? Verkopers zijn voor hun activiteiten sterk afhankelijk van de juistheid van de database-informatie. In tijden van hoge concentratie op saleskerntaken wordt het misschien tijd om uw database uit te besteden.

Download

"Verkoop is vaak mede debet aan wanbetalers"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Het betalingsgedrag van bedrijven verslechtert. Facturen worden steeds later en soms zelfs helemaal niet betaald. Heeft sales met dit probleem te maken? Zeer zeker, constateert commercieel directeur Jaco Baven van Cannock Chase, specialist in cash management. Zijn ervaring: in grofweg 70 % van de gevallen dat betaling uitblijft, ligt de oorzaak bij het bedrijf dat de factuur heeft verstuurd. En niet zelden zit een deel van de problematiek rond wanbetalingen bij de afdeling verkoop.

Iedereen commercieel?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Het is een regelmatig gehoorde kreet van het management in profit-organisaties: iedereen in het bedrijf moet klantgericht denken en handelen. De centrale vraag luidt of dit wel handig en zaligmakend is dwars door alle geledingen van de onderneming. En: wat betekent commercieel eigenlijk?

Download

Nieuwe omzet, minder kosten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Edward Huizenga & Berry Veldhoen

Sales en service kunnen effectiever door slim in te spelen op de klantbeleving. Uit de praktijk blijkt dat het vaak een doorslaggevend aspect is bij het aantrekken en behouden van klanten.

Download

Implementatie van Archie CRM bij Chubb Nederland

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Hulsebos

Edward Huizer, business development manager bij beveiligingsspecialist Chubb Nederland, heeft de CRM-implementatie bij Chubb Flame Control nog niet afgerond of het volgende project bij een zusterbedrijf ligt alweer te wachten. Een ervaringsdeskundige aan het woord.

Download

Beter verkopen door inzicht in verloren orders en klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Cees-Pieter den Hartog

Niet alleen in economisch moeilijke tijden gaat het erom de verkoopresultaten te verbeteren en het klantenbestand op peil te houden en uit te breiden. Een aanpak die perspectieven biedt, is het (re)activeren van verloren klanten. Hiervoor zijn twee zaken onmisbaar: inzicht in en grip op verloren orders en inzicht in verloren klanten.

Download

Verkoopbenadering op scherp

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Constant Berkhout

Reorganisatie van de salesafdeling kan verschillende achtergronden hebben: teruglopende omzet, klanten die niet tevreden zijn met uw benadering dan wel performance of te hoge kosten. Goede beslissingen over een reorganisatie moeten gebaseerd zijn op analyse en onderzoek.

Download

Klantgedreven strategie met customer advocacy

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jack van Minden

Markten worden volwassen en/of raken verzadigd. Bovendien hebben klanten steeds hogere verwachtingen. Customer advocacyis hierop het antwoord; een proces van optimale klantbediening op basis van de waarde die klanten voor de salesorganisatie vertegenwoordigen. Het doel: via segmentatie en informatie winst maken. Dit is mogelijk door het serviceniveau aan de individuele klant aan te passen.

Download

Blij met klachten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Groothengel

Klachtenmanagement is hot. Terwijl bedrijven klachten het liefst terugdringen. Heel dom, vindt David Polak, auteur van het boek Klachten zijn kansen. Wees nou maar blij met klachten, want onder ieder klachtenbombardement schuilen altijd wel enkele goede adviezen, aldus Polak.

Download

Toegevoegde waarde klachtenmanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sten Beernink

De verkoper staat alom bekend als de generator van nieuwe omzet, veelal door acquisitie van new business. Hij is goed in het binnenhalen van nieuwe klanten. Maar wanneer de klant eenmaal klant is, valt het vaak niet mee. Terwijl we het hebben over echte verkoopkansen door meer omzet bij en via het tevreden houden van bestaande klanten. Juist als ze klagen.

Download

Een tevreden klant begint bij jezelf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen

Klantgerichtheid begint niet bij de klant, maar bij jezelf. Dat is het kernpunt van Workplace Marketing, een veranderingsmethodiek voor klantgericht ondernemen. Adviseur Theo Lotgerink: "Je kunt je medewerkers niet klantgericht laten werken, als je niet klantgericht voor je medewerkers bent."

Download

Klanten verwerven en binden met e-mailings

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Woelinga

Verkopen draait om klanten. Die moet je eerst als prospect lokaliseren, dan probeer je er een klant van te maken en vervolgens stel je alles in het werk om er een vaste (terugkomende) klant van te maken. Niets nieuws. Evenmin nieuw is het inzetten van mailings om die doelen te bereiken. E-mail marketing, het structureel inzetten van e-mail als marketing- en salesinstrument, is aan het oprukken.

Download

Klantbenadering kwestie van kennis en timing

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Weten wat uw klant nodig heeft. En weten hoe en wanneer u hem op welke wijze moet benaderen. Kennis en timing dus. Het levert u de nodige voordelen en dus ook omzet op. Dit is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Voor een goede markt- en klantbenadering is het van levensbelang dat u uw klanten en prospects kent, herkent en segmenteert door alle beschikbare informatie vast te leggen en voor iedere (sales)medewerker toegankelijk te maken. Het kennen van klanten en prospects is een voorwaarde om ze op een effectieve manier te kunnen benaderen. En wel op het beste moment.

Download

Goed gastheerschap

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

Uw klanten doen geen zaken met uw bedrijf. Ze doen zaken met u. Ook als ze uw gasten zijn en u hun gastheer bent. Zelfs als u zeer vertrouwelijk met uw relaties omgaat, vergeet nooit dat het zakendoen centraal blijft staan.

Maak van uw klant een vaste klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch & Frans Reichardt

De klant wil waar voor zijn geld. Geef m die waar, plus nog wat extras. Dat kan op allerlei manieren. De klant zal blij verrast zijn en bij u blijven. En dat is precies uw bedoeling.

Hoe tevreden is uw klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Tevreden klanten komen terug en zullen u bij anderen aanbevelen. Maar hebt u enig idee hoe tevreden úw klanten zijn? Als verkoper zit u dicht bij de bron. Ga eens na hoe uw klanten over uw organisatie denken. U zult merken dat ze bereidwillig hun mening geven over de mate van hun tevredenheid.

Klanttevredenheidsonderzoek verbeteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Vier stappen om de respons op een klanttevredenheidsonderzoek te verbeteren

Maak uw klant tot ambassadeur

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erik van Vooren

Misvattingen over klantentevredenheid Over klantentevredenheid bestaan een aantal hardnekkige en soms gevaarlijke misvattingen. We noemen er vier.

Mokkende klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Informatiebulletin voor de verkoop-binnendienst

Ontevreden klanten drukken uw bedrijfsomzet. Signaleer klachten tijdig en zorg dat u niet in alarmfase rood belandt, want dan kan het wel eens te laat zijn.

Maak uw klanten gelukkiger!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Klantenbinding en klanttevredenheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Planung & Analyse

Klantenbinding en klanttevredenheid hangen nauw met elkaar samen. En klanttevredenheid is weer opgebouwd uit mate van bevrediging van de behoefte van de klant, uit aanbodscompetentie en uit servicekwaliteit.

Maak uw klanten blij

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Vraag een willekeurige verkoper hoe het gesteld is met zijn service en het overgrote deel zal melden dat er fantastische service wordt geleverd. Maar wat bedoelen ze daar dan precies mee?

6 gouden regels om de klant tevreden te houden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Kant-en-klare verkooptips

7 tips om in te spelen op de behoeften van de klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door www.salesquest.nl

Bijzondere salesaanpak in verre van sexy branche

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Alleen people managers mogen blijven, een op kwaliteit gerichte aansturing, een planmatige verkoopaanpak, verkopers die durven te verleiden, relativerende offertes met humor... Het gaat om creativiteit en toewijding. Zo verkoop je een niet-sexy en nauwelijks onderscheidend product in een verzadigde markt aan niet-loyale klanten.

Download

Sales manager spin in web van klantcontacten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Groei van de business zit hem niet alleen in het werven van nieuwe klanten. Ook het behouden en uitbouwen van bestaande klanten kan daarvoor een goede basis zijn. En het is vaak nog makkelijker ook. Alleen al door met de klant in contact en in gesprek te blijven, kun je hem behouden. Het aangaan van een klantdialoog is daarom cruciaal, stelt Rob Brosens van Customer-i, dat bedrijven juist op dit terrein traint en begeleidt. “In feite moet sales voortdurend bezig zijn met klantbehoud. Anders mis je kansen”, zegt hij.

Download

Juiste service tastbare stimulans voor verkoop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Chris van der Harst & Steve Zannos

Producten die zelden of nooit stukgaan worden even vaak aangeraden als producten die wel stukgaan. In beide gevallen zal ongeveer 30% van de gebruikers de producten aanbevelen aan anderen. Maar wanneer een product defect raakt en de retailer of producent biedt uitstekende service - het product wordt snel gerepareerd of vervangen - stijgen de positieve aanbevelingen tot 70%. Het is duidelijk: service werkt en service en sales zijn geen gescheiden zaken. Over de commerciële waarde van een service management model.

Download

Waarmaken in de praktijk is de kunst

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stephan Stergiou & Joost Oostveen

“U staat bij ons als klant centraal”. Veel ondernemingen hebben een dergelijke kreet op hun vaandel of zelfs op de gevel staan. Klinkt uiteraard positief en staat ook leuk, maar wat merkt de klant er echt van? Ofwel: als je het belooft, moet je het in de praktijk ook waarmaken. Maar een werkelijk klantcentrale businessbenadering mét resultaat schud je niet zomaar uit de mouw. De klant centraal stellen blijkt dan vaak ook weinig om het lijf te hebben.

Download

Zet ambassadeurs en troubadours voor u in

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Janine Spruijt

Simpel gezegd groeit een organisatie als ze nieuwe klanten werft en bestaande klanten weet te behouden. In de praktijk blijkt het focussen op deze twee strategieën echter lastig en worden er voortdurend keuzes gemaakt. Niet zelden de verkeerde. Ten aanzien van het werven van nieuwe klanten is in feite niets overtuigender dan testimonials van tevreden mensen die ervaring hebben met het product en/of de dienst. Helemaal als het gaat om bekenden, vrienden of familie.

Download

Sales en service gaan hand in hand

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ed Lute

Bij veel bedrijven is de klantenservice zonder twijfel voor verbetering vatbaar. Andere organisaties zijn juist weer extreem servicegericht, zoals reparateur van autoruitschade Carglass®. Slechte klantenservice doet geen enkele onderneming goed, maar een te sterke focus op service - ten koste van andere bedrijfsonderdelen - is evenmin aan te bevelen.

Download

Forse omzetgroei door gestructureerd werken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Hulsebos

Altijd en overal actuele klantinformatie bij de hand. Daarom implementeerde de commerciële afdeling van RTV Drenthe het CRM-pakket Archie XRM. Het team kreeg er nog een hele rits aan extra mogelijkheden en functionaliteiten bij. “We hebben meer inzicht in onze klanten, behalen gemiddeld zon 15 tot 20% tijdwinst en delen kennis beter”, zegt commercieel manager Fred Többen. Het resultaat: een forse omzetgroei.

Download