SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: offertes

Offertes in mindere tijden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Wat is de rol van offertes in het verkoopproces? En verandert die rol als het economisch tegenzit? Verschillende mensen uit het verkoopvak geven hun mening over de functie van de offerte. Verder adviezen voor het schrijven van een effectieve offerte.

Download

Luisteren staat voorop

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Eric Arkesteijn

Hoe kan een account manager de concurrent in zijn waarde laten en zelf ook geloofwaardig blijven?

Download

De ins en outs van Europese aanbestedingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jos Plattel

Een sales manager van een middelgrote of grote onderneming kan het zich nauwelijks permitteren om niet mee te dingen naar grote overheidsopdrachten. Een uitleg van de spelregels rond Europese aanbestedingen die volgens veel verkoopmanagers te ingewikkeld zouden zijn.

Download

Verkopen aan overheid geen sinecure

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Karina Meerman

Wie producten of diensten wil verkopen aan de overheid, moet meestal een andere aanpak kiezen dan bij het zakendoen tussen commerciële organisaties.

Download

Offerte-opvolging: goede voorbereiding is het halve werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Floris Wijers

De klant vraagt u om een offerte. Hoe bezorgt u deze bij de klant en hoe ziet uw follow-up eruit? Het succes van uw offerte-opvolging staat of valt met de voorbereiding ervan. Want alleen met de juiste informatie kunt u maatwerk leveren.

Laat uw offerte scoren!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Offertes opvolgen, daar mankeert nog wel eens wat aan. Soms gebeurt dat te vroeg, soms te laat en soms helemaal niet. Het juiste opvolgingsmoment spreekt u gewoon al af tijdens het verkoopgesprek. Dan is het nog zaak hóe u die opvolging doet. Gebruik daarvoor dit stappenplan.

Checklist offertebehandeling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Uw klant vraagt om een offerte. U kunt een standaard prijslijst toesturen, maar dat is absoluut een gemiste kans. Wat zet u in uw offerte en hoe moet hij eruit zien om op te vallen? Want uiteraard wilt u zich onderscheiden van de concurrent. De volgende checklist helpt u daarbij.

De offerte als pakkend en persoonlijk aanbod

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Dick Tool

In de dagelijkse verkooppraktijk behelst een offerte meestal niet meer dan een omschrijving van de producten of diensten aangevuld met de prijs en eventuele voorwaarden. Het kan ook anders. Maak van uw offerte een onderscheidende verkoopbrief.

Offertes die tot orders leiden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In veel gevallen wordt het verkoopgesprek voorafgegaan of gevolgd door een offerteaanvraag. Dan is het belangrijk om op overtuigende wijze een document te schrijven dat alle punten bevat die van belang zijn.

Wat te doen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Al schrijvend tot zaken komen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Uw offerte wordt in het algemeen op de volgende punten beoordeeld:

Een offerte die scoort

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Novum Advies & Training

Offertes lijken vaak niets meer dan prijsopgaven. Er wordt meestal amper aandacht besteed aan de belangrijkste factor om zaken met u te doen: uw meerwaarde-elementen die van toepassing zijn op deze klant. Onderstaand stappenplan helpt u bij het opstellen van een offerte die scoort.

Vergroot uw scoringskans!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Caspar Verhees, DOOR Nederland in Zeist

Verkopen en offreren zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het gros van de klanten vraagt bij een order van enige omvang eerst om een offerte. Toch zijn de meeste offertes niet to the point, om over de effectiviteit nog maar te zwijgen. Met als mager resultaat dat maar zon twintig procent van de uitgebrachte offertes wordt verzilverd in een order. Om succesvol te zijn, heeft u offertes nodig die scoren.

Wat staat er in de begeleidende brief?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Weet waarom u een offerte maakt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als u een offerte uitbrengt, betekent dat een kans voor uw organisatie. Maar dan moet u wel weten waarom u om een offerte is gevraagd. Als u niet weet waarom u offreert, loopt u de kans de boot te missen!

De scorende offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ronald Swensson, Banyan Verkoopexpertise in Hengelo

Steeds minder vaak leiden offertes automatisch tot opdrachten. Het is daarom belangrijk om op voorhand duidelijk te krijgen wat de orderkansen dan wel zijn.

De onweerstaanbare offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Handboek Sales Coaching, J.W. Seip

Het blijkt dat het schrijven van een pakkende offerte een moeilijke aangelegenheid is. Als uw gesprekspartner u vraagt om een offerte dan is dit een duidelijk koopsignaal. Hoe maakt u uw offerte onweerstaanbaar?

Voorbeeld van een offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Handboek Sales Coaching, W.J. Seip

Geven levert u iets op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Bijna iedereen weet dat het zaliger is om te geven dan te nemen. Wat kunt u zoal geven aan uw klanten?

Missers bij offertes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Contour

“Stuurt u ons maar een offerte.” Met deze vaak loze kreet gaan dagelijkse duizenden verkopers aan de slag die denken daarbij weer nieuwe klant te kunnen binnenhalen.

Hoe offreert u resultaatgericht?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: DOOR Nederland in Amersfoort

Voorstellen maken is op zichzelf al een klus. Een resultaatgericht voorstel blijkt een uitdaging. Resultaatgerichte voorstellen en offertes hebben door hun persoonlijke aanpak, de woordkeus en de inhoud een grotere pakkans. Op de vraag: Hoe offreer je klantgericht? kan dan kort en bondig worden geantwoord: Door persoonlijk en (mee)lezersgericht toegevoegde waarden van uw voorstel te offreren.

Verhoog uw scoringskans

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Het gaat niet alleen om een helder gestructureerde offerte, ook het raken van de juiste snaar heeft invloed op de uiteindelijke beslissing.

Een offerte is geen prijslijst!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sjors Jochems, Focus Advisering Training Coaching in Dongen

Succesvolle offertes schrijven is een kunst. U moet op de goede manier in gaan op de wensen en verwachtingen van de klant en dat op de juiste wijze duidelijk en wervend in uw offertebrief zetten. Zodat de klant zeker weet dat hij bij u moet kopen en bij niemand anders.

Offerte schrijven?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

8 tips om een perfecte offerte te schrijven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power Poster

Klikt het tussen uw offerte en uw klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mariët Hermans, Boertien Training

Een offerte schrijft u om een opdracht binnen te halen. Maar hoe krijgt u het voor elkaar dat uw klant ja zegt tegen uw aanbod? Negen tips om uw offerte zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor uw klant.

De offerte die scoort

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

De offertebrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Van mailing tot factuur

Zoals afgesproken doe ik u de offerte toekomen. De offerte is gebaseerd op de informatie die u mij hebt verstrekt. Bent u al in slaap gevallen?

Win meer en nog makkelijker ook

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Richard Buijs

In een markt waar marge regeert en de concurrentie zwaar is, mag de schriftelijke aanbieding gelden als kernonderdeel van een succesvol salestraject. In navolging van Amerika en Groot-Brittannië groeit ook in Nederland en de rest van Europa het besef dat offreren een vak apart is. Dit heet dan proposal management.

Download

Bijzondere salesaanpak in verre van sexy branche

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Alleen people managers mogen blijven, een op kwaliteit gerichte aansturing, een planmatige verkoopaanpak, verkopers die durven te verleiden, relativerende offertes met humor... Het gaat om creativiteit en toewijding. Zo verkoop je een niet-sexy en nauwelijks onderscheidend product in een verzadigde markt aan niet-loyale klanten.

Download

Een goede offerte maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée Berg, HTSE

Hoe goed uw relatie met uw prospect ook is, hoe prettig de contacten tot dan toe ook verlopen zijn, uiteindelijk draait het om de offerte. De inkleding en presentatie van die offerte is dan ook een onderdeel van het verkoopproces dat specifieke aandacht verdient.

Opbouw van de offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Offertes opvolgen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée Berg, HTSE

Het pre-salestraject wordt gevolgd door het offertetraject, maar dat houdt niet op als de offerte geschreven en verzonden is. De manier waarop u deze offerte opvolgt, kan ook nog een belangrijke schakel in het beslissingstraject zijn.

Offerte annex overeenkomst

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Het offertetraject

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

7 tips voor een winnende offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door www.zibb.nl

Makkelijker contact leggen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Potentiële klanten bellen zonder dat u zich goed hebt voorbereid zal niet vaak het gewenste resultaat opleveren. Werk daarom met een checklist van zaken die u wilt weten voordat contact legt. Dan kunt u eenvoudiger informatie verzamelen.

Netjes en vriendelijk afsluiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop, Herman Meijer

Ieder telefoongesprek dient net zo beëindigd te worden al een persoonlijk gesprek, maar… helaas kunt u uw gesprekspartner niet in de ogen kijken. Hij kan uw vriendelijke glimlach niet zien en u kunt hem de hand niet schudden.

Offertes opvolgen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.verkopersonline.nl

U hebt een offerte gemaakt, maar vijf weken later hebt u nog steeds geen nieuws. U hebt al drie keer gebeld om te vragen wat de status is, maar nog steeds geen antwoord gekregen. Wat doet u nu?

Een goede offerte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Natuurwetten in de verkoop

Wilt u scoren bij de klant en de opdracht binnenhalen, dan is dat in hoge mate afhankelijk van een goede offerte. Een goede offerte voldoet aan een aantal voorwaarden.

Stel de zeven vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een offerte is een belangrijk onderdeel in het verkoopproces. Verkopers die een offerte opstellen zouden zich zeven vragen moeten stellen.