SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: key-account management

“Ik geloof heilig in de langere termijn”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen dergelijke zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Een aanpak waarbij topklant en leverancier sámen werken aan (toekomstig) succes. In het tweede artikel van een tweede serie over key-account management in de praktijk vertelt Steven Rost Onnes, key-account manager bij KPN, over de factor tijd, het delen van kennis en het belang van communicatie. “Interesse voor en kennis van de klant zijn belangrijke elementen van key-account management”, weet hij uit ervaring.

Download

"Contact met werkvloer uitermate belangrijk"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Een aanpak waarbij topklanten en leverancier samen werken aan (toekomstig) succes. In het derde artikel van een tweede serie over key-account management in de praktijk vertelt Edwin Aartman, key-account manager van Fellowes Benelux in Breda, over het bewust nemen van risicos, een open communicatie en persoonlijke aardigheidjes. Mister Gimmick, noemen zijn collegas hem. Aartman is namelijk gek op give aways.

Download

"Geen struisvogelpolitiek"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Een aanpak waarbij topklanten en leverancier sámen werken aan (toekomstig) commercieel succes. Het vierde artikel in een tweede serie over key-account management in de praktijk gaat over de aanpak van Koos Hoekstra. Inmiddels heeft hij een nieuwe baan bij een ander bedrijf, maar ook in zijn vorige functie als national account manager van Riedel Drinks gaf Hoekstra blijk van een heldere visie op eigentijdse sales. Voor zijn overstap vertelde hij over formulegericht denken, het belang van scandata en het gunnen van business.

Account teams krijgen te weinig support

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Het twaalfde en laatste artikel in een serie over key-account management in de praktijk is een portret van Harry Stol, Siemens Nederland.

Download

Denk groot, begin klein

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Het elfde artikel in een serie over key-account management in de praktijk, een aanpak waarbij topklanten en leveranciers samen werken aan (toekomstig) succes. Laurens Hoekstra, client services director van NykampNyboer, vertelt over nieuwe en bestaande business, het gebruik van de stilte en het buikgevoel.

Download

"Soms lange adem nodig"

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Het eerste artikel in een tweede serie over key-account management in de praktijk. Leonard Steetsel, senior account manager van Aranea Consult, geeft zijn visie op communiceren, geduld hebben en onafhankelijkheid.

Download

Key-Account Manager van het Jaar 2004 Stijn Deelen (Interbrew)

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Tijden Hét Sales Event eind januari 2005 in De Efteling is Stijn Deelen gepresenteerd als Key-Account Manager van het Jaar 2004. De jonge national account manager van Interbrew Nederland, te typeren als zowel realistisch al enthousiast, nam de titel Key-Account Manager van het Jaar over van Tom den Hartog van Fujitsu Services.

Download

Benefits van key-account management

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Louise van Borselen-Roering

Nauw samenwerken met topklanten, het komt steeds vaker voor. Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties en nog veel meer ontwikkelingen vragen om een strategische klantbenadering. In het eerste artikel van een praktijkreeks over key-account management komt Philips Lighting aan de orde.

Download

Complexiteit biedt ook voordelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Louise van Borselen-Roering

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties en nog veel meer ontwikkelingen vragen om een strategische klantbenadering. In het tweede artikel van een praktijkreeks over key-account management vertelt Joop Wijtvliet, oud-manager bij Hewlett-Packard, over zijn internationale ervaringen.

Download

Hoe implementeer je key-account management?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Louise van Borselen-Roering

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Een aanpak waarbij topklanten en leverancier samen werken aan (toekomstig) succes. Dit is het derde artikel in een serie over key-account management in de praktijk.

Download

De praktijk van het samen ontwikkelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Louise van Borselen-Roering

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Hoe dat bij Corus in zijn werk gaat, vertellen Freek Schut en Marc Goedkoop.

Download

Visie en enthousiasme staan op de voorgrond

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Paul Françoys vertelt hoe Randstad Holding daarmee omgaat.

Download

Ga uitsluitend strategisch te werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Ton Strijbosch, key-account manager bij Nalco Nederland bv in Tilburg, vertelt over de veranderende rol van zijn vakgebied, de introductie van de account coordination managers en de groeiende macht van inkopers.

Download

Meer zaken met uw belangrijkste klanten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jacqueline de Block

Door fusies en overnames neemt het aantal bestaande en potentiële klanten af. Er ontstaan meer grote internationale bedrijven, die willen samenwerken met partners die hen internationaal kunnen bedienen. Uw organisatie zal in toenemende mate een afspiegeling moeten worden van die van uw belangrijkste klanten. Consultancybureau Mercuri International en de Zwitserse universiteit in St. Gallen stelden een internationaal onderzoek in naar key-account management. Op basis daarvan is een nieuw KAM-model ontwikkeld.

Download

Succes kent vele vaders

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Harry Bouma, manager van het International Business Centre van Achmea, vertelt over het belang van interne coördinatie en de feitelijke onzichtbaarheid van zijn werk.

Download

Wittejassenimago verleden tijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Toke Reijs, manager strategic accounts bij KEMA Quality in Arnhem, vertelt over de grote omslag binnen het bedrijf en de kracht van persoonlijk contact.

Download

Inzicht in inkoopbeleid van uw (key-)account

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Muys

De account manager moet zich met veel empathie inleven in zijn (key-)account. Dat is inmiddels algemeen bekend. Een belangrijk, maar vaak vergeten aspect daarbij is dat hij inzicht krijgt in het inkoopbeleid van de klant.

Download

Het gaat om kennis en kennissen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Henk Dollekamp, international key-account manager van Douwe Egberts Coffee Systems International bv (DECS Int.), weet veel van het belang van betrokkenheid, overtuigingskracht en structuur. "Het gaat niet alleen om je kennis, maar ook om je kennissen", zegt hij.

Download

Sales wordt dominanter

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Dynamiek in de markt, globalisering, innovaties... Steeds vaker vormen deze zaken aanleiding voor bedrijven om te kiezen voor key-account management. Een aanpak waarbij topklanten en leverancier samen werken aan (toekomstig) succes. Wim Doorewaard, key-account manager van Nestlé Purina Petcare, vertelt over de aankoopbeslissingen voor het schap, het belang van onderzoek en een totaal andere denkdiscipline.

Download

Waarde CRM-systeem stoelt op actualiteit data

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harry van der Lint

De meeste (profit)organisaties maken gebruik van een CRM-systeem. Dit systeem wordt gevuld met informatie over bedrijven en contactpersonen. De gebruikswaarde van deze relatiegegevens is echter sterk afhankelijk van de actualiteit ervan. Anders gezegd: up-to-date houden is een must. Maar hoe zorg je als onderneming dat het consequent actualiseren van relatiegegevens geen last is voor sales en marketing? Laat de mensen de voordelen ervaren en laat de technologie voor u werken.

Download

“Eerlijke relatie basis van omzetontwikkeling”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

De kern van zinvol en effectief key-account management? De klant centraal stellen en je organisatie om hem heen bouwen. Een goede key-account manager werkt daarnaast structureel en planmatig en verliest nooit uit het oog dat het accountplan een levend document is, waarin tussentijdse updates en aanpassingen noodzakelijk en tevens gewenst zijn. Dat is, kort samengevat, de visie van Jan Hoogstra van Philips Nederland, die eerder dit jaar namens de beroepsvereniging SMA werd gekozen tot Key-Account Manager van het Jaar.

Download

Duurzaamheid sells of vet verdienen aan afval

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Afval bestaat niet. Dat is de ondernemingsfilosofie van Van Gansewinkel. Het bedrijf vaart wel bij het groeiende besef van duurzaamheid. In een sector waarin bedrijven elkaar beconcurreren op dubbeltjes lukt het de vuilophaler klanten te binden met creatieve recycle-oplossingen die weliswaar niet de goedkoopste zijn - maar wel de beste voor mens en milieu. Het bedrijfsleven gaat daarbij voorop. "Vroeger praatten we met de conciërge, nu zitten we in de boardroom met de Raad van Bestuur."

Download