SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: communicatie

De kracht van stilte

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Veel mensen praten snel en aan één stuk door. Ze zijn bang voor een stilte, voor een stokkend gesprek. Dat is zeer onterecht. Door bewust gebruik te maken van korte pauzes, winnen uw woorden én presentatie aan communicatiekracht.

Rap van tong?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Rob Houkes

De meeste verkopers praten te veel. Dit gegeven is al aardig gedateerd, maar geldt nog steeds. Natuurlijk moet een verkoper goed zijn zegje kunnen doen, maar hij moet op het juiste moment zn mond kunnen houden.

Tien uitvluchten waarom de klant niet koopt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Personal Selling Power

Als klanten geen reden zien om te kopen, vinden ze het vaak vervelend de waarheid te vertellen. Vaak gebruiken ze een uitvlucht.

Communicatie op niveau

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Uw eigen gedrag beïnvloedt het gedrag van uw prospect. Neem tijdens een gesprek dus geen underdog-positie in, maar voel u ook niet boven uw prospect staan. Kortom: communiceer op gelijkwaardige basis.

Hoezo slaapverwekkend?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Ervaren inkopers horen vaak dezelfde verkooppraatjes, productclaims en uitsmijters. Voorkom u dat uw presentatie slaapverwekkend wordt.

Word niet te familiair in de omgang.

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Maak uzelf onvervangbaar

Uw manager overtuigen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Hoe overtuigt u uw manager van het nut en de bruikbaarheid van uw ideeën? Hier volgen enige adviezen.

Creëer creativiteit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkopen vraagt om creativiteit, maar het is haast onmogelijk om op commando creatief te worden. Twee tips die u helpen om uw creativiteit te verhogen.

Omgaan met ruis, deel I

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Tijdens een presentatie ? zelfs een verkoopgesprek ? kan ruis heel storend zijn. In het eerste deel van dit artikel van presentatiedeskundige David Bloch krijgt u belangrijke inzichten die u helpen om ruis te overwinnen.

Omgaan met ruis, deel II

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Iedereen heeft wel eens ondervonden hoe storend ruis kan zijn. Denk maar aan de mensen die door uw presentatie heen praten of hoesten. In dit tweede deel van het artikel Omgaan met ruis ontdekt u hoe u deze ruis zoveel mogelijk kunt beperken.

Onverslaanbare e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voor wie het op de juiste manier weet te gebruiken, is er geen sneller en directer communicatiemiddel dan e-mail. De volgende regels geven richtlijnen voor een optimaal gebruik van dit medium.

Omzeil de voice-mail-fuik

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Of u het leuk vindt of niet, voice-mail is een van de breed toegepaste technieken in het bedrijfsleven geworden. Voice-mail biedt mogelijkheden, maar ook beperkingen. Terwijl het een barrière kan vormen om iemand daadwerkelijk aan de telefoon te krijgen, kan voice-mail ook de kans om contact te maken vergroten.

Succesvol telefoneren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Luister naar me

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als verkoper zou het uw hoogste prioriteit moeten zijn om uw klanten te helpen. Om te kunnen helpen, moet u kunnen luisteren. Effectieve luistervaardigheden leren u om de behoeften, prioriteiten en persoonlijkheid van uw klant beter in te schatten en uw presentatie onweerstaanbaar te maken. Hier volgen de zeven belangrijkste regels van goed luisteren.

Mail met flair

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Iedere mailing die u naar een prospect of klant stuurt, is een verkoopkans. Gebruik de volgende indeling om te checken of de mailing naar het juiste adres gaat.

Expert in telecom

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Passeer de voice mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Het gebruik van faxen, websites, e-mail, piepers en laptopcomputers maken het werk een stuk eenvoudiger. Maar ieder van deze middelen vormt ook een nieuwe uitdaging.

Dit is de voice-mail van….

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Tien (oude) taalgeboden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Wat irriteert u het meest in het gedrag van verkopers wanneer ú de klant bent? Laten we eens kijken naar enkele taal-irritaties. Natuurlijk... úw taalgebruik is in orde, maar misschien kunnen enkele van uw collegas deze inzichten gebruiken?!

Omzeil het writers block

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Het overkomt iedereen wel eens: het writers block, de psychische blokkade waardoor u geen zinnig woord op papier krijgt. Hoe voorkomt u dat?

Val met de deur in huis

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Secretarys Letter

Natuurlijk is het niet de bedoeling dat uw brief meteen in het ronde archief verdwijnt. Gebruik de volgende tips om meteen de aandacht te trekken met uw brieven:

Kom tot overeenstemming

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Verlies niet de moed als u niet tot overeenstemming kunt komen. Houd de volgende zaken voor ogen en blijf positief.

Verover uw lezer!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een goede zakelijke brief bevat, net zoals een goed gerecht, de juiste ingrediënten. Pas dan krijgt uw brief de aandacht die het verdient.

Snel reageren op mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Wat doet u als een prospect reageert op uw mail?. Hoe lang duurt het voordat hij antwoord krijgt? Reageer het liefst nog dezelfde dag en houd daarbij de drie Bs in gedachten.

Brieven met uitstraling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Zakelijke brieven ontberen vaak uitstraling door krom taalgebruik en/of een lelijke vormgeving. Kijk weer eens kritisch naar uw eigen brieven en vraag u af hoe u het zou vinden om zon brief te ontvangen.

De belangrijkste punten op een rij:

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Werk aan een netwerk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Quest Quality

Een goed netwerk is een nuttige bron van informatie en helpt u om nog beter te verkopen. Maar hoe komt u aan een goed netwerk?

Bent u te bereiken?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Team

Veel klanten ergeren zich aan de bereikbaarheid van bedrijven. En als een klant zich maar lang genoeg ergert, is de kans groot dat hij naar de concurrent gaat. Even wat feiten op een rijtje waar u uw voordeel mee kunt doen.

De eerste zin van een brief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Trek onmiddellijk de aandacht van uw lezer door met een van de volgende items te openen:

Waar staat wat in uw brief?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Van Dale Taalbrief

In een goede verkoopbrief wordt de ontvanger op de juiste manier overgehaald om actie te ondernemen op uw aanbod. Wat hoort er in uw verkoopbrief te staan en op welke plek?

Tips voor een goede PS-regel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Van Dale Taalbrief

Verlevendig uw e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.callcenterprofi.de

Boodschappen via e-mail hebben een andere uitwerking op ontvangers dan een brief of een fax. Maak de tekst interessanter en levendig door gewone taal te gebruiken.

Effectieve nieuwsbrieven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Nieuwsbrieven kunnen een effectief middel zijn om nieuwe klanten binnen te halen. Een bedrijfsnieuwsbrief moet dan wel een professionele uitstraling hebben. Enkele tips voor effectieve nieuwsbrieven.

De kleuren van de regenboog

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz

Doelgericht kleurgebruik in orders, presentaties, direct mail kan helpen uw klant over de streep te trekken.

Wees een goede luisteraar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak, Pakkende gespreksopeningen

Luisteren is een van de zwaarste communicatiemiddelen, zeker voor een verkoper. Het gaat er niet alleen om dat u geluid opvangt, maar u moet ook tussen de regels door horen.

Het onderwerp

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak, Pakkende gespreksopeningen

Natuurlijk moet het onderwerp uw klant boeien, anders haakt hij af. Zorg er dan ook voor dat:

Beter omgaan met ja ma…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Luisteren is geen passieve bezigheid. Het vraagt concentratie en betrokkenheid. De goede luisteraar stimuleert mensen om hun eigen ideeën en opinies te uiten zonder dat ze onderbroken worden.

Communiceer met metaforen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management met metaforen

Een metafoor helpt bij het verduidelijken van uw stelling. Op creatieve wijze maakt u aan anderen duidelijk wat u bedoelt. Als spreker bent u een interessant persoon, want u laat uw toehoorders buiten hun bestaande denkkaders treden. Drie metaforen op een rijtje.

Is e-mail een stoorzender?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Verkoop Vraagbaak

Commerciële e-mail wordt niet snel geaccepteerd door de ontvanger. Het kan een stoorzender zijn als uw klant tijdens zijn werk ineen uw e-mail in beeld krijgt.

Verhoog uw salaris

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Vindt u dat uw salaris omhoog moet op basis van uw geleverde prestaties? hoe zorgt u ervoor dat u krijgt wat u wilt?

Voorkom slecht luisteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Een goed verstaander heeft slechts een half woord nodig. Dat betekent niet dat de goede verstaander de spreker mag onderbreken. Tips om u te helpen een goed toehoorder te worden.

Telefoonwetten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Team

Lang moeten wachten met ergerniswekkende deuntjes op de achtergrond, met de verkeerde persoon doorverbonden worden, niet teruggebeld worden: bedrijven doen het steeds vaker fout dan goed.

Een overvolle mailbox

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Herkent u dit? Na een welverdiende vakantie of een paar dagen afwezigheid komt u terug op kantoor om daar te constateren dat uw mailbox overvol is: 188 berichten! De moed zinkt u in de schoenen. Volg onderstaande tips om dit leed te voorkomen.

Een goede mailingbrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Van mailing tot factuur

U hebt een fantastisch product te verkopen. Uw dienstverlening is bovendien perfect. Maar nu? Nu moet u dat communiceren met de rest van de wereld. Dat kan door middel van een mailingbrief. Vijf tips op een rijtje.

Schriftelijk delegeren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Het mondeling delegeren van taken werkt meestal het best, maar wat als het door omstandigheden niet anders kan dan schriftelijk?

Gebruik de telefoon efficiënt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klachten zijn kansen

De telefoon is een efficiënt communicatiemiddel. Maar goed gebruik van de telefoon kent een aantal aanbevelingen. Maak ze u eigen zodat u optimaal telefonisch zaken kunt doen.

Klare taal!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Met andere woorden, Van t Loo-Van Eck

Natuurlijk zijn uw brieven klantvriendelijk en duidelijk. Maar hoe onderscheidt u zich van uw concurrent?

De kracht van het geschreven woord

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Geschreven voorstellen kunnen krachtige verkoopmiddelen zijn. Dus als u wilt dat uw voorstellen concurrerend en onderscheidend zijn, schrijf dan met de volgende richtlijnen voor ogen:

Top tien e-mail ergernissen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Met andere woorden, Van t Loo-Van Eck

Hoe u praatgrage bellers in toom houdt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Ziet u er tegenop om te bellen naar iemand die vervolgens veel te lang blijft doorpraten?

Communiceren met een goede stem

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: CallCenterMagazine

Er komt nogal wat bij kijken voor een hele zin op de juiste wijze de ether in geslingerd kan worden. Uw stem is daarbij van cruciaal belang, zorg er dan ook goed voor. Tips voor een goede stemhygiëne.

En nu is het afgelopen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mangement Support

Het is natuurlijk prima om voor uw mening uit te komen en te zeggen waar het op staat als u het zat bent. Maar cest le ton qui fait la musique. Vijf stappen om de juiste weg te bewandelen.

Een overvolle e-mail postbus

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Contour

Stuurt u uw collega die tegenover u zit zelfs al een e-mail? Dan wordt het tijd voor bezinning. Keer terug naar de werkelijke wereld van de communicatie.

Bestrijd het e-mail spook

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Contour

Word een verhalenverteller

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Bijna iedereen is dol op verhalen. Ooit waren verhalen een wezenlijk onderdeel van ons bestaan. We vertelden verhalen en maakten zo duidelijk wat we bedoelden of wilden. Verhalen vertellen is een effectief communicatiemiddel en draait om de volgende punten.

Indruk maken met sterke brieven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Een brief is een verkoopgesprek op afstand. Met een goede brief brengt u de order dichterbij en maakt u van geïnteresseerden klanten en van klanten partners.

Kletsen is gezond

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Managersonline.nl

Informele contacten, zoals bij de koffiemachine, zijn goed. En inderdaad, er wordt gepraat maar eigenlijk niets gezegd. So what?

Professioneel communiceren per e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

E-mail is weliswaar geen vervanging voor telefonisch of persoonlijk contact, maar het is niet meer weg te denken als communicatie-instrument. Het is een extra instrument om de relatie met de klant te onderhouden. De etiquette rond e-mail op een rij.

De kunst van het schrijven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Wie een brief wil schrijven moet letten op de overzichtelijkheid, de begrijpelijkheid en de correctheid van zijn tekst. Enkele tips.

Worstelen met de e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Na een paar dagen afwezigheid komt u om in de mail. Er zit niets anders op dan u er doorheen te worstelen. Leid het e-mailverkeer in goede banen door zelf het goede voorbeeld te geven.

Weet wat u notuleert

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Tijdens verkoopvergaderingen zal er ook genotuleerd moeten worden. Als deze eervolle taak aan u toebedeeld wordt, zorg dan dat u weet hoe het moet. Doe de test.

Complimenten en feedback, motivatiemiddel bij uitstek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Perfect Presentation

Veel managers zijn spaarzaam in het geven van complimenten. Een ander vertellen dat het goed is, volstaat meestal in de dagelijkse interacties. Maar er zijn meer mogelijkheden wanneer u een ander - collega of klant - wilt motiveren.

E-mail: noodzakelijk kwaad?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Perfect Presentation

E-mail is onontbeerlijk geworden. Maar onhandigheid, onwetendheid, beperkingen die door een systeembeheerder opgelegd worden, of simpelweg slordigheid en snelheid zorgen (maar al) te vaak voor irritaties. In twee delen zet Sales Power voor u op een rijtje hoe het anders kan.

E-mail: noodzakelijk kwaad?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Perfect Presentation

In deel 1 over het gebruik van e-mail zette Sales Power voor u op een rijtje hoe een mail er inhoudelijk uit moet zien. In deel 2 leest u over de vormgeving van een mail.

Tips voor goed e-mailgebruik

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Tips voor gebruik van voice-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Tien tips om minder te praten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

7 wenken om met precisie te communiceren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Selling Power

Spin in een web van veel relaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

In een serie artikelen blikken absolventen terug op de in 2004/2005 voor het eerst gehouden Nyenrode Sales Leadership Masterclass. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Hans Klaassen is key-account manager bij Daimler Chrysler Nederland. Hij heeft het over de waarde van relatiemanagement, de schaduwzijden van e-mail en het gezonde spanningsveld tussen dealers en importeur.

Download

Oud management overwinnen door moreel leiderschap

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

De huidige kenniseconomie vereist een andere managementaanpak en -stijl dan het voorbije industriële tijdperk. Moderne leiders moeten kunnen bogen op morele, integere en authentieke autoriteit binnen een kader van partnership. Dat was in het kort de belangrijkste boodschap van Stephen R. Covey, één van s werelds vooraanstaande business- en managementdenkers, op het Nationaal Salescongres 2007.

Download

Communiceren: het sleutelwoord

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Bent u opgeklommen van verkoper naar manager? Dan komt nu het leidinggeven om de hoek kijken, waarbij communiceren met stip op één staat. Tips om u op weg te helpen.

Communicatie op papier

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Perfect Presentation

U hebt een nieuw product waar u heel trots op bent en u wilt er over schrijven aan uw relaties. U hebt een aanvraag voor informatie gekregen en u wilt de brochures begeleiden met een brief. U wilt solliciteren op een nieuwe baan en u denkt er over een sollicitatiebrief te sturen met uw cv. Dit artikel geeft u tips en inzichten om uw schriftelijke communicatie doeltreffender te maken.

Samenwerken met Engelsen vergt enig inlevingsvermogen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Constant Berkhout

Engelsen staan bekend als zeer vriendelijk. Ze willen je altijd de weg wijzen als je verdwaalt tussen Buckingham Palace en de Big Ben. En wie houdt niet van de Engelse humor die we zo goed kennen uit films en tv-producties als Monty Python, Yes Minister of Blackadder en die we ook echt meemaken als we op zakenreis zijn? Achter deze façade gaat echter een berekenend pragmatisme schuil. Voor Nederlanders kan de onzekerheid hoe hiermee om te gaan leiden tot een ware culture shock.

Download

Bijzondere salesaanpak in verre van sexy branche

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Alleen people managers mogen blijven, een op kwaliteit gerichte aansturing, een planmatige verkoopaanpak, verkopers die durven te verleiden, relativerende offertes met humor... Het gaat om creativiteit en toewijding. Zo verkoop je een niet-sexy en nauwelijks onderscheidend product in een verzadigde markt aan niet-loyale klanten.

Download

En die moet onze klanten te woord staan?!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erica Pach, Be-Your-Best

Zie je dat meisje met dat haar? En die moet onze klanten te woord staan? Over uiterlijkheden gesproken: we hadden vandaag een reeks sollicitanten… je wilt niet weten wat er voorbij komt. De laatste, eindelijk, die zag er verzorgd uit, van top tot teen en een leuke stem. Wat hij precies gezegd heeft, weet ik niet eens meer, maar ik had er een goed gevoel bij.

Wat u niet moet dragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Omgaan met lastig vergadergedrag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Het is uw beurt om de vergadering voor te zitten. Hoe voorkomt u dat oeverloos gesproken wordt over irrelevante onderwerpen door de stokpaardberijder? Of dat de clown maar niet serieus wil worden? Herken de typen vergaderaars, zodat u hierop in kunt spelen.

Het BOB-model

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Prospecting met e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: S&MM

E-mail is een fantastisch middel om prospects te benaderen, mits u het goed gebruikt. Mailen naar alles adressen in uw bestand omdat niet geschoten altijd mis is, is niet te bedoeling.

Horen, zien en voelen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verkopen als topsport

Mensen communiceren uiteenlopend. Weinig of veel, druk of rustig, via verschillende systemen, iedereen doet het op zijn eigen manier. Uw klanten dus ook. Afstemmen op elkaars golflengte kan de communicatie verbeteren.

Effectief communiceren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Omgaan met e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Puilt uw postbus ook regelmatig uit omdat u mails ontvangt waar grote bestanden aanhangen die de afzender niet heeft gecomprimeerd? Neem onderstaande tips in acht om te voorkomen dat mensen die post van u ontvangen zich ergeren.

Een goede verkoopbrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.zibb.nl

U wilt uw product of dienst aan de man brengen. Dat kan met een verkoopbrief. Echter, een verkoopbrief moet wel aan een aantal voorwaarden voldoen wil hij niet meteen in het ronde archief belanden.

20 openingen voor een verkoopbrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verbeter uw direct-mail brieven

Verbeter uw lichaamstaal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Verstand van de klant

Lichaamstaal is in de verkoop een belangrijk aspect. Het lichaam geeft belangrijke signalen af, wanneer u dat bewust toepast kunt u zelfverzekerder met de klant omgaan, straalt u vertrouwen uit en komt u geloofwaardiger over.

Zet e-mail in voor goede resultaten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Op verzenden klikken kan u helpen om meer te verkopen. Het kan u ook helpen om mensen te irriteren. Wees daarom voorzichtig voordat u klikt. Zorg dat u zeker weet dat wat u verzendt relevant en kort is en dat u iets goeds aan te bieden heeft.

Het principe van Pareto

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De Italiaanse filosoof Vilfredo Pareto heeft de 80/20 regel op zijn naam staan. 80 Procent van de resultaten van een persoon komt van 20 procent van zijn inspanningen. Dit geldt ook in de zakelijke wereld: 80 procent van de omzet is afkomstig van 20 procent van de klanten.

Commercie kan baat hebben bij Web 2.0

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bert van der Zwan

Op internet gonst het van de berichten, discussies en speculaties over Web 2.0. Wat het precies is, kunnen de meesten maar moeilijk uitleggen, maar vast staat dat het te maken heeft met interactiviteit. Youtube.com of het Nederlandse Hyves.nl zijn bekende voorbeelden van Web 2.0. Internetgebruikers delen op deze sites hun filmpjes en fotos maar tevens persoonlijke informatie en voorkeuren. Een dergelijke web based manier van communicatie, interactie en samenwerken biedt ook de nodige perspectieven voor sales.

Download