SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: time management

Sales Power Zelftest Hoe effectief is uw time management?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Bent u een regelneef of een chaoot. Iemand die zn zaakjes correct op een rij heeft of die de dingen doet zoals ze komen? Om uw tijd zo effectief mogelijk te besteden, is een goede werkstructuur van belang. Hoe staat het met uw manier van aanpak? Doe de test.

Tijdmanagement voor onderweg

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Phil Kleingeld

Buitendienstverkopers hebben het tegenwoordig een stuk moeilijker dan pakweg twintig jaar geleden. De files waren minder lang, de concurrentie minder hevig en je kon nog bij veel bedrijven zonder afspraak binnenwandelen. Het kost weinig fantasie te bedenken dat verkopers twintig jaar geleden dus ook meer bezoeken per dag konden afleggen dan de hedendaagse verkoper.

Tijd om te verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In de race om prospects te bereiken en verkopen te sluiten, is tijd een essentiële factor. U beschikt over evenveel uren per dag als uw concurrenten, maar hoe u omgaat met de tijd kan u een voorsprong bezorgen.

Maak tijd voor time management

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz

Ga na hoe u met uw tijd omgaat en trek uw conclusies.

Als de tijd verstrijkt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Om iedere dag over meer verkooptijd te beschikken moet u tijd beschouwen als een waardevolle bron en hierin wijs investeren. Goed time management begint met de volgende regels.

Doe meer in minder tijd!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Iedereen wordt wel eens onderbroken bij de uitvoering van een taak, dat hoort er nu eenmaal bij. Maar om te voorkomen dat die onderbrekingen ervoor zorgen dat u helemaal niet meer aan de uitvoering van uw taken toekomt, kunt u de volgende tips gebruiken.

Fouten kosten tijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Iedereen maakt fouten. Maar sommige fouten kosten veel tijd en soms ook veel geld. Daarom zetten we ze voor u nogmaals op een rijtje: de grootste fouten die u als verkoper kunt maken.

Gebruik uw tijd effectief op reis

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Voor grote groepen verkopers geldt dat zij relatief veel tijd kwijt zijn aan reizen. De makkelijkste manier om niet onnodig veel tijd onderweg te zijn is nadenken voordat u de weg op gaat en klanten gaat opzoeken.

Tijdmanagement: de vaardigheden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Werken met een checklist

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een oud gezegde in de VS is: Plan uw werk en werk aan uw plan. Zorg voor een checklist van dingen die u wilt doen, niet alleen voor zakelijke activiteiten, maar ook voor uw persoonlijke zaken.

Haast u als u tijd hebt, dan hebt u tijd als u haast hebt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: John van den Heuvel

Tijd. We hebben het allemaal tot onze beschikking, maar kunnen er geen invloed op uitoefenen. Tijd is een vast gegeven. Het is bovendien slechts in beperkte mate voorhanden, wat o zo makkelijk leidt tot bestedingsproblemen.

Tijd winnen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Tijdverspilling voorkomen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Iedereen verspilt tijd. Tijdverspillers zijn er in soorten en maten. Blijven hangen bij de eerste kop koffie s ochtends, dagdromen, maar ook verliest u tijd om dat u moet wachten en door files. Organiseer uw bezigheden en beperk uw tijdverspilling

Time is money

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Wees zuinig op uw tijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Dagelijks Beleid

Efficiënt gebruik maken van uw tijd is een kwestie van nadenken over uw bezigheden en manieren vinden om ze niet of sneller te doen. Enkele tips om tijd te besparen die hun nut in de praktijk hebben bewezen.

De pocher, de drammer en de zwijger

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz

We vergaderen te vaak en te lang. Dat komt door verborgen agendas, grote egos, amateuristisch argumenteren of door zwak voorzitterschap. Bestrijd de pocher, de drammer en de zwijger en zorg zo voor een efficiënte vergadering.

Gaaaaap… we hebben vergaderd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Business in Training

Wordt u ook zo moe van het woord alleen al? Er wordt waf af-gevergaderd in Nederland maar of het ook altijd effectief gaat? Tips om een zinvolle vergadering te houden.

Hebt u goed vergaderd?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Business in Training

Urgent of belangrijk?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe vaak overkomt het u dat uw doelijst voor die dag om kwart over vijf s avonds nog evenveel items bevat als s ochtends? Gebruik de kritische succesfactoren om dit probleem te voorkomen.

Kijk uit voor tijdverslinders

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Hebt u ook wel eens het gevoel dat uw werkdag voorbij is gegaan zonder dat u dat gedaan hebt wat u wilde doen? Gebruik de volgende tijdmanagementtips om efficiënter met uw tijd om te gaan.

Weg met de tijdzuigers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Time management in 12 stappen

Er zijn mensen die absoluut geen respect voor uw tijd hebben. Ze doen daar te pas en te onpas een aanslag op zodat u minder kunt doen. Hoe bevrijdt u zich van deze tijdzuigers?

Interruptiestoorzenders

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Time management in 12 stappen

Onderbrekingen zijn vernietigend voor de productiviteit. Na elke onderbreking kost het minstens vijftien minuten om weer in de oude concentratie te komen. Enkele aanbevelingen om nutteloze onderbrekingen te voorkomen.

Wat wilt u echt?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Dagelijks Beleid

De essentie van tijdmanagement is duidelijk voor ogen hebben wat u echt, maar dan ook echt wilt.

Wie is de baas: de tijd of u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim van Hout, NCTAB Training & Advies in Hendrik-Ido-Ambacht

Johan Weemoed, verkoper, rijdt in zijn auto naar een potentiële klant. Hij bereidt het komende gesprek voor - en daar gaat de telefoon. “Met Weemoed. Ja… ó ja, o jé, vergeten.” Hij slaat zich voor zijn hoofd. Dat is de derde keer deze week. Toch weer eens een planning maken. Hoewel… heeft dat wel zin?

Zet uw tijd op een rijtje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Tijdbeheer: de waan van alledag?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim van Hout, NCTAB Training & Advies in Hendrik-Ido-Ambacht

In het vorige artikel van deze tweedelige serie over tijdbeheer lieten we Johan Weemoed achter in zijn auto, net toen hij een telefoontje kreeg waarvan hij schrok. Hij was vergeten dat langetermijnrapport voor het MT te schrijven. Morgen moet het af zijn.

Wanneer moet u wat doen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Productief zijn onderweg

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Reistijd is onvermijdelijk voor een verkoper maar u kunt leren om het ongemak te minimaliseren. Met reistijd is het eigenlijk hetzelfde als een goed verkoopgesprek: er moet een planning aan ten grondslag liggen en prioriteiten worden gesteld.

Gebruik uw tijd wijs

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Onnodig papierwerk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Tijd is een van de kostbaarste dingen in ons leven. Voorkom dat u tijd verspilt aan onnodig papierwerk. Vraag u regelmatig af wat u rapporteert, wat de zin ervan is en of u degene bent die het moet doen.

Werken op topsnelheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Wie goed zich voorbereidt, kan werken op topsnelheid. Dat levert u zeeën van tijd op die u goed kan gebruiken om eindelijk dat te doen wat al veel te lang is blijven liggen.

Uitstel is de dief van de tijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Van die noodzakelijke maar vervelende taken die maar blijven liggen omdat u er geen zin in hebt. Het is veel productiever om gewoon even te doen wat moet worden gedaan.

Time management voor verkopers: trucje of instelling?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Eelco Cremer, Van den Broek & Partners in Breda

Het blijft lastig; als u op pad bent kunt u geen afspraken maken, als u binnen bent moet u administreren en oh ja, klanten bellen ook nog. En dan stelt uw manager precies die vragen waar u nog (net) geen antwoord op hebt. Kortom, druk, druk, druk.

Wat kunt u nu al vast in u agenda noteren?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Tik tak, tik tak

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Tijd is een van uw meest kostbare goederen. Er zijn klanten die u weinig van uw kostbare tijd zullen kosten, maar er zijn er ook die breedsprakig zijn en verwachten dat u alle tijd van de wereld hebt.

Blijf zelf de baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Kant-en-klare verkooptips, Kluwer

Alles wat u doet kost tijd en daar hebt u slechts een beperkte hoeveelheid van. Prioriteiten stellen is dus belangrijk om uw tijd zo effectief mogelijk te besteden.

Tijdmanagement voor gevorderden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Op sommige dagen glipt de tijd tussen uw vingers door als los zand. U kunt er maar geen grip op krijgen. Dan is het moment daar om even afstand te nemen en weer eens kritisch te kijken naar hoe u met uw tijd omgaat.

Werk iedere dag slimmer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Zelf de meest succesvolle verkoper kan zelfvoldaan raken en slechte gewoonten aanleren. Zorg dan ook voor een constante stroom van excellente prestaties.

En de klok tikt maar door…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Uw tijd efficiënt gebruiken is niet zo gemakkelijk als het soms lijkt. Nutteloze klusjes doen, toch nog even iets uitstellen omdat u er geen zin in hebt of het moeilijk is, allemaal tijdverspillers. De oplossing: plannen.

Plan uw reistijd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hoe u omgaat met de tijd die u in aanwezigheid van een klant doorbrengt, bepaalt in hoge mate uw verkoopsucces.

Flexibel timemanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frank van Marwijk, Bodycom Lichaamscommunicatie in Voorschoten

Van verkopers wordt vaak verwacht dat zij in een korte periode een bepaald aantal orders in de wacht slepen. Het is dus belangrijk dat ze handelen binnen de gestelde tijd.

Dos and donts

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Efficiënt tijdmanagement

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U gaat efficiënter met uw tijd om als u tijd niet als een gegeven of als iets vanzelfsprekends ziet.

Minder willen levert u meer op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SaM

Waarom is de dag vaak te kort om al het werk af te krijgen? Dat komt omdat we vaak te veel hooi op de vork nemen. De belangrijkste punten van tijdmanagement op een rij.

Verdrink niet in informatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Kost het u onevenredig veel tijd om informatie tot u te nemen? Enkele tips om efficiënter met informatie om te gaan.

Tijd is schaars

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Lansier

Een verkoper heeft effectief tussen de 120 en 160 verkoopdagen per jaar. Dat betekent dat hij die zo optimaal moet benutten. Daarom zou hij zich elke week de volgende zes vragen moeten stellen.

Geen tijd!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

"Sorry, daar heb ik nu echt even geen tijd voor. Hoe vaak horen we dit? Hoe vaak zeggen we t zelf? Tijdgebrek lijkt binnen het bedrijfsle­ven Volksvijand nummer 1 te zijn.

Twaalf tijdwinnende ideeën

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster

9 tips om uw tijd te plannen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Goed, beter, best. Quest Quality

7 technieken om tijd te besparen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Time management in 12 stappen

Prioriteiten stellen in de praktijk lastig

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Opportunisme en kortetermijndenken vieren hoogtij in de commercie. Dan verbaast het niet dat bijna alles wat omzet belooft prioriteit heeft; en daarmee eigenlijk niets. Al leg je het wel vast in strategische plannen, in de praktijk blijkt prioriteiten stellen met een heldere focus lastig. Evenals het aanpassen en stroomlijnen van stuurinformatie en werkwijzen en het doelgericht inzetten van de benodigde competenties. De nationale Sales Competence Survey© 2007 legt pijnpunten bloot en wijst tegelijkertijd kansen aan.

Download

6 manieren om uw tijd goed te managen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Management Today