SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: presentatie

Presenteren, dat kan toch iedereen!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Presenteren doe je niet alleen voor een groep of bij een klant. Presenteren gebeurt ook schriftelijk, via telefoon en fax. Bij elke uiting richting klant of relatie laat u een indruk achter. En die indruk heeft grote invloed op het imago van het bedrijf waarvoor u werkt.

Spontaan presenteren: kwestie van lef en inzicht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Spontaniteit en enthousiasme zijn twee belangrijke pijlers waarop u uw presentatie bouwt. Daarbij doet het er niet toe hoe groot de groep luisteraars is.

Welkom bij de CMDZ!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

U bent vast lid van een of meer clubs. Maar bent u ook lid van de CMDZ? Het aardige is, dat iedereen er lid van kan worden. Helemaal gratis. Benieuwd?

Succesvolle presentaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Dieter Heitsch

Gebruik bij de presentatie van uw diensten of producten visuele hulpmiddelen. Zo komt uw informatie beter over.

Kies voor kwaliteit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Vandaag de dag heeft uw klant steeds meer keuzevrijheden: in producten, diensten, leveranciers en prijsklassen. Een ervaren, zelfverzekerde en vooral kwaliteitsbewuste verkoper is dan ook goud waard.

Voordelen belangrijker dan prijs

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: C. Roth & R. Alexander

Als een klant over de prijs klaagt, bedoelt hij eigenlijk dat hij geen waar voor zijn geld krijgt. Een goede verkoper zorgt ervoor dat de kwaliteit en de voordelen duidelijk opwegen tegen de prijs.

Presenteren met power

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bob van der Kwast

Verkopers worden soms of zelfs regelmatig ingeschakeld voor presentaties aan grotere groepen klanten. Omdat het hier vaak niet om een routineklus gaat, is een perfecte voorbereiding essentieel.

Zien doet kopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: André M. Nijssen

Het presenteren of demonstreren van een product of dienst is een vak apart. Er gaat niets boven een professionele presentatie, want in vijf minuten kan een verkoper meer laten zien dan hij in een half uur kan vertellen. Het aloude gezegde zien is geloven doet hier weer eens opgeld en kan worden aangevuld met ...en doet kopen.

Tien tips voor flipover-gebruik

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

Gebruikt u weleens een flipover? Hij is ideaal voor presentaties aan kleinere groepen. Een voordeel is de mogelijkheid om een aantal bladen vóóraf te beschrijven. Hier zijn tien tips voor optimaal gebruik

Welkom in onze showroom!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jacques Spelbrink

De verkoper in de showroom is niet alleen adviseur, hij is ook gastheer. Daarom is het van belang de klant het van meet af aan naar de zin te maken. Een goede eerste indruk is daarom van essentieel belang. Die eerste indruk krijgt de klant enerzijds door de uitstraling van de showroom zelf, en anderzijds door de manier waarop hij ontvangen wordt.

Vragen aan een onbekende klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Organisatie van een presentatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Duidelijke, precieze en goed georganiseerde presentaties helpen u om uw boodschap over te dragen.

Hoe geeft u de juiste informatie aan uw klant?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Er is een bekende Engelse uitdrukking: Whats in it for me? Als succesvolle verkoper is het in uw voordeel om de essentiële betekenis van deze vraag in uw achterhoofd te houden terwijl u bezig bent met een (potentiële) klant.

Kleurrijk presenteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In zijn boek Color for Impact beweert Jan V. White dat publiek 82% langer geboeid blijft als een presentatie in kleur wordt gehouden. Gebruik kleuren met de volgende richtlijnen in het achterhoofd:

Goed presenteren: een checklist

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Bij een presentatie komt meer kijken dan alleen het houden van een leuk verhaaltje. De accommodatie en hulpmiddelen zijn minstens zo belangrijk. Daarom heeft David Bloch een checklist voor u samengesteld. Met deze checklist kunt u aangeven welke punten voor uw presentatie belangrijk zijn. Iedereen heeft uiteraard zijn eigen wensen en voorkeuren. De genoemde punten vormen de basis voor uw eigen checklist.

Weet wat u moet weten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sellling Power

Perfecte sprekers bestaan niet!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communicatie Memo: Kort en goed presenteren

Om u als spreker te verbeteren hebt u andere mensen nodig. Iedere professionele acteur, zanger en sportman doet regelmatig een beroep op deskundigen om van hun opbouwende kritiek te leren. Dus waarom u niet?

Zelfverzekerd spreken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Klantgericht denken & doen

De inhoud kort en krachtig formuleren is één ding: uw speech wordt pas echt een droompresentatie als u geloofwaardig blijft.

Een goede presentatie vereist een bekwame verpakking

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

Een presentatie houden is meer dan uw verhaaltje afdraaien. Naast de inhoud zijn de hulpmiddelen, uw kleding en uw houding minstens zo belangrijk. Enkele van de meest gestelde vragen - en antwoorden - over verkooppresentaties.

Een goede voorbereiding is het halve werk!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De kwaliteit van uw presentatie is in hoge mate afhankelijk van de voorbereiding. Gebruik onderstaand tips om ideeën te verzamelen en te ordenen.

Presenteren: overbrug de kloof

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch

De effectiviteit van uw presentatie berust op de kwaliteit van het contact dat u met uw luisteraars hebt. Maak meer gebruik van zowel de non-verbale als de verbale mogelijkheden om uw kans op slagen te verhogen.

Zes typen toehoorders

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Memos

Het is lastig in te spelen op een zaal voor toehoorders die allemaal hun eigen karakter en houding hebben. Hieronder zes typen gedefinieerd waarmee u te maken kunt krijgen.

Luister naar wat ik zeg!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Memos

Een effectieve presentatie houden, die uw toehoorders motiveert naar u te luisteren. Wie wil dat niet beheersen? Maar ja, hoe doet u dat?

Trek de aandacht!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Als u een presentatie houdt, is het zaak om uw publiek vanaf de eerste seconde te boeien. Onderstaand drie hulpmiddelen om de aandacht te trekken.

Een stem die klinkt als een klok

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: HP/De Tijd

Onze manier van praten speelt een doorslaggevende rol bij hoe we overkomen. Toch denken we zelden na over het effect van ons stemgeluid.

Hoe verbeter ik mijn stem?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: HP/De Tijd

Vermijd de grafstem

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communicatie Memo: Kort en goed presenteren

Monotoon of met een grafstem spreken tijdens een presentatie levert waarschijnlijk geen geboeid publiek op. Het is belangrijk dat u uw stem op een goede manier gebruikt. Alleen zo kunt u de aandacht van uw publiek vasthouden.

De benen van een man

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Direct Marketing

Het schrijven van een commerciële brief levert geen literaire prijzen op, maar is toch een bepaalde kunst. Daarom een aantal tips voor schrijvers die denken nog wel wat advies te kunnen gebruiken.

Toeters en bellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Travel Lines

Vroeger werd een presentatie opgeluisterd met aandoenlijke overheadsheets of met dure dias. Tegenwoordig zijn flitsende plaatjes, taart- en staafdiagrammen, en zelfs animaties niet meer ongewoon. Hoed u voor de presentatie-valkuilen!

Presentaties die verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Wat maakt een prospect tot klant? Heel vaak hangt deze beslissing af van relaties, maar de presentatie van uw bedrijf, product en service zijn minstens zo belangrijk. Vijf tips.

Als het licht uitgaat

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Is het u wel eens overkomen dat tijdens een presentatie de diaprojector, het overheadapparaat of de pc het begeeft? Gebruik de volgende kwinkslagen om de spanning te breken.

Presenteren met overtuiging

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Frank van Marwijk

Het geven van een verkooppresentatie voor een groep is iets heel anders dan het voeren van een individueel gesprek met een klant. Het is daarom belangrijk om zon gelegenheid goed voor te bereiden.

Waar laat u uw handen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Veel sprekers in het openbaar vrezen de zenuwachtige bewegingen van hun handen. Als we geen tafel of ander voorwerp vinden waaraan we ons kunnen vasthouden, zoeken onze handen elkaar. Hierdoor ontstaan de statische, vaak gesloten houdingen die we bij veel sprekers zien.

Kom zeker over bij uw presentatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.callcenterprofi.de

Het houden van een goede presentatie is niet iedereen gegeven. Met een goede voorbereiding lukt het echter bijna iedereen om zeker over te komen, sympathie te winnen, vlot te spreken en te overtuigen.

Bent u een snelprater of een traagprater?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Pesentatiemythen, uitgeverij Acadamic Service

Bent u zelf een snelle of een langzame prater? Stel dat u een snelprater zou zijn, wat irriteert u het meest? Een traagprater! En andersom, natuurlijk.

Oplezen is geen presenteren!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Presentatiemythen, uitgeverij Academic Service

Het is vast wel eens voorgekomen dat u in de zaal zit terwijl een spreker alle teksten vanaf het scherm opleest. Onnodig, omdat uw aandacht al lang getrokken werd naar wat er zojuist op het scherm verscheen. Toch gebeurt het keer op keer ... en hoe komt dat?

De vakbeurs als snoepwinkel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In veel opzichten is een vakbeurs voor de verkoper wat een snoepwinkel voor het kind is. Waar anders kunt u honderden potentiële klanten in zo korte tijd ontmoeten op één plek?

Hoe vergroot u uw zakelijke kansen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Presenteer eens onorthodox!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Een gelikte powerpoint-presentatie gaat ook een keer vervelen. Verras uw prospect met iets nieuws of opvallends en krijg de aandacht die u verdient.

Klink zelfverzekerd

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U oefent meer invloed uit als u met overtuiging spreekt. Enkele tips om zelfverzekerd te klinken

Geloofwaardig zijn als spreker

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Presentatiemythen, uitgeverij Academic Service

U wilt uw verhaal vertellen, en u wilt dat de luisteraar u serieus neemt. Maar betekent dat, dat u zich tijdens uw presentatie per definitie serieus moet gedragen?

Lezing of presentatie?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Presentatiemythen, Academic Service

Sommige sprekers denken in termen van een gehoor als ze praten voor een publiek. Fout dus!

Een prettige stem

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Cosmopolitan

Wat we precies zeggen is niet eens altijd het allerbelangrijkst. Lichaamstaal neemt 53% van de communicatie voor zijn rekening, de klank van de stem maar liefst 38%.

De luisteraars horen, begrijpen en onthouden alles wat u zegt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Presentatiemythen, Academic Service

U herkent het vast: de spreker die steeds doordraaft, steeds meer vertelt en steeds meer nieuwe teksten projecteert. Kunt ú het volgen?

Bent u alleen maar geloofwaardig als u iets nieuws vertelt?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, uitgeverij Academic Service

Deze opvatting heerst vooral in academische kringen waar sprekers deelnemen aan congressen om hun nieuwtjes te openbaren. Hoe verteerbaar is dat allemaal, en is dat zo functioneel in de zakelijke wereld, laat staan op andere gebieden?

Hoe spreekt u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Wanneer was u voor het laatst bewust bezig met uw stijl van verkopen? Het ligt voor de hand dat er vanzelfsprekendheden sluipen in de routine van alledag.

Sta uw mannetje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

De een spreekt makkelijker in het openbaar dan de ander. Maar een ding is zeker: uw presentatie staat of valt met een goede voorbereiding, zowel inhoudelijk als organisatorisch.

Houd een doorwrocht verhaal

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Presenteren draait om voorbereiding. Zorg dat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Voorbereiden van groepspresentaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De hele wereld is een podium

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkopers en acteurs hebben gemeen dat zij zich op het podium moeten begeven, een rol spelen en hun publiek willen beïnvloeden. Vier redenen waarom u uw verkooppresentatie zou moeten dramatiseren:

Presentatie en gedrag op beurzen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Herman Meijer, Contour Training & Coaching in Almere

Jaarlijks wordt steeds meer geld besteed aan beursdeelname en presentaties van producten en diensten. De beurs is een belangrijk onderdeel geworden van de verkoop. Het is daarom van essentieel belang dat ook aan het gedrag van de standbemanning optimale aandacht wordt besteed, want er gaat nogal wat mis als het op persoonlijke presentatie aankomt.

Tips voor goed en positief standgedrag

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Verstaan uw buitenlandse luisteraars uw Engels?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: uit Presentatiemythen door David Bloch, uitgeverij Academic Service

Een presentatie houden in het Engels is toch iets anders dan in je moerstaal spreken. Er kunnen vreemde en ongemakkelijke situaties ontstaan als u daar niet goed mee omgaat.

Maak muziek met uw stem

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Aan uw stem horen mensen of u zelfverzekerd, aardig, saai, onplezierig, eerlijk of oneerlijk bent. De stem is daarom een machtig verkoopwapen. Hier zijn vijf manieren waarop u uw stem kunt gebruiken om beter te presenteren.

Zet uzelf en uw bedrijf goed neer

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: B2B Pitch

Omdat er meer mensen zijn die veel verstand hebben van hun vak dan dat ze boeiend kunnen presenteren, is het dikwijls saai en slaapverwekkend. Acht tips om dat te voorkomen.

Doorbreek presentatie-luiheid!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Perfect Presentation

Sinds de opkomst van presentatiesoftware en de steeds verbeterde kwaliteit van de beamer, is digitaal presenteren niet meer weg te denken.

Winnende presentaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Een goede presentatie is van een aantal factoren afhankelijk. Maak uw presentatie nog succesvoller met deze drie-stappenformule.

Het is belangrijk om alles over het onderwerp te vertellen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Presentatiemythen door David Bloch, Academic Service

Wat een prachtige presentatiemythe, en wat een hoofdbrekens het de arme spreker kost om dat alles te vertellen in de korte tijd die hij beschikbaar heeft! Met wat meer inzicht maakt hij zijn eigen leven makkelijker, met het voordeel dat de luisteraar wakker blijft.

Presenteren op een beurs

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Momenten van de waarheid op een beurs

Op een stand is het contact kort en de afleiding groot. Door vragen te stellen en gelijk te presenteren peilt u de bezoeker en legt u de basis voor een succesvol vervolg.

Wakkere luisteraars

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: uit Presentatiemythen door David Bloch, Academic Service

Het verschijnsel presentatie aan slapenden komt nog steeds voor. Als na de lunch de lichten uit gaan en u een eentonige presentatie houdt, vraagt het wel heel veel van de luisteraar om erbij te blijven.

Uw eigen reclamespotje

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Als iemand u vraagt wat uw beroep is, wat zegt u dan? Een antwoord waarin u goed verwoordt wat u doet, is een prachtige kans om nieuwe contacten te leggen. Drie punten om op te letten bij het creëren van uw eigen reclamespotje.

Hoe goed bent u in presenteren?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Verkopers die een goede presentatie kunnen houden, komen succesvol en zelfverzekerd over. De kans dat het vervolgens tot een order komt, is vele malen groter dan wanneer de beoogde klant de presentatie knikkebollend uitzit.

Mag ik u nog even wat vragen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Dagelijks Beleid

U hebt een goede presentatie gehouden en haalt opgelucht adem. Maar dan komen er vragen die kunnen ontaarden in discussies. Oefen u in het omgaan hiermee.

Overschakelen naar een hogere versnelling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Verzamel de energie die u nodig hebt om uw werk te doen. Schakel met de volgende tips over naar een hogere versnelling.

De pakkende openingszin

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Vraagbaak Speech en presentatie

De eerste zin van een presentatie kan u maken of breken. Denk er dus goed over na en maak u er niet te gemakkelijk vanaf in de veronderstelling dat uw publiek sowieso wel geïnteresseerd is in uw boodschap. Een aantal tips.

Het visitekaartje: ondergeschoven kind

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: David Bloch, Perfect Presentation

Velen van u hebben een visitekaartje. Het zakenleven is ondenkbaar zonder! Enkelen van u hebben er zelfs méér dan een. Uw visitekaartje is het eenvoudigste onderdeel van uw persoonlijke en zakelijke marketing.

Tips voor meer kwaliteit

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

9 tips voor een goede voorbereiding op een presentatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster door Phil H. Kleingeld, Adviesbureau Kleingeld

Draaiboek voor een perfecte presentatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster door Sales Profi

Checklist : opbouw van het betoog

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Checklist: uitvoering van het betoog

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

8 tips voor een presentatie zonder black-out

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Sales Profi

8 wenken om te overtuigen met uw presentatie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door SalesBusiness

De hogere kunst van het presenteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Presenteren is een onlosmakelijk verbonden aan het verkoopproces. Maar het is niet iedereen gegeven om overtuigend te presenteren en te argumenteren. Tips om uw presentaties te verbeteren.

Presenteren met flair

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

U kent de basisprincipes van presentaties: maak oogcontact, lees niet voor vanaf een Power Point-presentatie, open en sluit sterk af.

Web conferencing

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Nu presentaties houden via web conferencing steeds gewoner wordt, zien we daar soms echte beginnersfouten. De meest voorkomende fouten op een rijtje.

Checklist presentaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De beste manier om een presentatie te verprutsen is ter plaatse te verschijnen zonder materiaal dat u nodig zou kunnen hebben. Om deze kans te verkleinen, biedt een checklist uitkomst. Items die op zon checklist horen.

7 manieren om te presenteren zonder zenuwen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door SellingPower

Bent u een goede online presentator?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: S&MM

Presenteren hoort bij verkopen. Misschien is het niet uw hobby, maar u hebt geleerd om de basistechnieken van presenteren zodanig toe te passen dat uw presentaties acceptabel tot goed zijn.

Win meer en nog makkelijker ook

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Richard Buijs

In een markt waar marge regeert en de concurrentie zwaar is, mag de schriftelijke aanbieding gelden als kernonderdeel van een succesvol salestraject. In navolging van Amerika en Groot-Brittannië groeit ook in Nederland en de rest van Europa het besef dat offreren een vak apart is. Dit heet dan proposal management.

Download

Bijzondere salesaanpak in verre van sexy branche

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Alleen people managers mogen blijven, een op kwaliteit gerichte aansturing, een planmatige verkoopaanpak, verkopers die durven te verleiden, relativerende offertes met humor... Het gaat om creativiteit en toewijding. Zo verkoop je een niet-sexy en nauwelijks onderscheidend product in een verzadigde markt aan niet-loyale klanten.

Download

De laatste indruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Dagelijks Beleid

De laatste indruk blijft hangen. Dat geldt zeker voor een presentatie. Sluit uw voordracht dan ook succesvol af met een geanimeerde discussie. Ervaren sprekers oefenen zich in de discussie na afloop.

Presenteren op de juiste manier

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: management Trends

Ergert u zich ook zo vaak te aan die slaapverwekkende PowerPoints tegenwoordig? En moet u zelf binnenkort ook een presentatie geven? Geen probleem. Onderstaande tips zorgen voor een goede presentatie waarmee u de weg naar de order plaveit.

De juiste zakelijke kleding

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Josée Berg, HTSE

Moet u zich echt in nylons en een rok wurmen om een goede indruk te maken? Is het echt nodig om een kostuum te dragen terwijl u dat anders zelden of nooit doet? Of zal uw gesprekspartner het juist appreciëren wanneer u zichzelf bent en draagt wat u elke dag draagt?

De eerste indruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

We hebben maar één gelegenheid om een goede eerste indruk te maken!

De professional

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Pas uw kleding aan het bedrijf aan waar u werkt, maar ook aan uw functie. Naarmate u meer naar buiten treedt, zal men van u verlangen dat u er correct bijloopt.

Bondigheid verkoopt

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales & Marketing Management

Sommige verkopers lijken het verschil niet te kennen tussen een PowerPoint-presentatie en een rapport en willen te veel informatie kwijt. Houd het volgende in gedachten bij het samenstellen van uw volgende PowerPoint-presentatie:

Hoe gaat het met u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U houdt een presentatie voor een belangrijke klant. Komt uw boodschap over? Maakt u progressie richting order? Maakt u indruk of ziet u alleen ongeïnteresseerde gezichten? Zit u op dezelfde golflengte als de klant? Kortom, hoe doet u het?

Spreken in het openbaar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Trends

Mensen toespreken is een kunst die niet iedereen van nature machtig is. Maar ook beginners en minder begenadigde sprekers kunnen met wat oefening en goede rad de meeste valkuilen vermijden.

“Hoe wil je dat ik heet?”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Erwin Wijman

BMW X5 of Kia Sorento. Eroshop Wendy of Fleur. Croma in Italië of Croma in Nederland. Of iets verkoopt, zit m niet in de laatste plaats ook in de naam. En die naam moet zijn afgestemd op je doelgroep, je branche, gewenste associaties, propositie en verkoopstrategie. Misschien moet u zelfs zover gaan uw klant te vragen hoe die wil dat uw bedrijf of uw producten heten? Maar... hoed u voor kuddegedrag.

Download

Tips voor succesvolle productdemonstraties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Beatrijs van der Poel

Productdemonstraties maken van oudsher een wezenlijk onderdeel uit van een uiteraard veel omvangrijker verkoopproces. Doelstelling van een demonstratie of presentatie is de klant te enthousiasmeren, te overtuigen van de voordelen die het product hem biedt en hem sneller tot een keuze te brengen. Het zal duidelijk zijn dat het om een cruciaal moment in het verkooptraject gaat; slagen of falen kan de verkoop maken of breken.

Download