SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: afsluittechnieken

Zonder afsluiten, geen verkoop!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk & John van den Heuvel

Het verkoopgesprek afsluiten met vragen om de order heeft voor veel verkopers iets bedreigends. Zou het lukken? Of is alle moeite vergeefs geweest? Hangend tussen hoop en vrees sluiten sommige verkopers daarom helemaal niet af. Anderen stellen de afsluitvraag zo lang mogelijk uit¼ tot het juiste ogenblik voorbij is. Een goed gesprek zonder bekronende afsluiting werkt wel, maar uitsluitend ten gunste van de concurrent.

Checklist afsluiters

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Kijk nadat u een prospect hebt gesproken of u de volgende vragen bevestigend kunt beantwoorden:

Hoe maakt u het afsluiten van de verkoop leuk?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hebt u zich ooit afgevraagd waarom weinig succesvolle verkopers altijd klagen dat het zo moeilijk is een verkoop af te sluiten, terwijl succesvolle verkopers vaak roepen dat verkopen leuk en gemakkelijk is? Wat is het geheim van de topverkoper? Hebben zij gewoon geluk?

Checklist afsluiters

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Vier punten voordat het gesprek afgesloten kan worden.

Afsluittechnieken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Haast u niet!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Is uw prospect klaar om zijn handtekening te zetten op de stippellijn? Verkopers hebben de neiging om de prospect onder druk te zetten om te tekenen. Maar waarom zoveel haast?

Weet wanneer u kunt afsluiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Vraag nooit om een order totdat u zich echt hebt verplaatst in de klant en uzelf de onderstaande vijf vragen hebt gesteld.

Doeltreffend afsluiten

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Muys, Muys Management Center in Breda

Veel verkopers denken nog steeds dat de afsluiting van een verkoopgesprek plaatsvindt aan het eind. Maar steeds meer verkopers komen erachter dat de afsluiting al veel eerder plaats vindt. Soms zelfs aan het begin. Een praktijkvoorbeeld.

10 afsluittips

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Afsluittechniek: de Haarlemmerolie van het verkoopgesprek?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Michel Hoetmer, SalesQuest in Hoofddorp

U hebt een prettig verkoopgesprek gevoerd met de prospect, maar nu komt het erop aan om goed af te sluiten zodat u met een order op zak terug naar kantoor kunt. Hoe bereikt u dat?

10 afsluittips

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Het juiste moment

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Persoonlijke verkoopstijlen, Kluwer

Het zal u verbazen hoeveel klanten graag willen dat u de beslissing voor hen neemt. Afsluiten is dus een actief gedeelte voor de verkoper. Afwachten tot de klant zegt doe maar, is allesbehalve professioneel.

Wanneer afsluiten?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Persoonlijke verkoopstijlen, Kluwer

Afsluiten, daar gaat het om

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

We houden van competitie, we winnen liever dan dat we verliezen Wees daarom scherp tijdens het hele verkoopgesprek, op de afloop komt het uiteindelijk aan. Dus vraag om de order!

De juiste afsluiting

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

10 succesvolle afsluittechnieken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Power poster Bart van Luijk

11 afsluittechnieken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Hoe sluit u af?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Spin in een web van veel relaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

In een serie artikelen blikken absolventen terug op de in 2004/2005 voor het eerst gehouden Nyenrode Sales Leadership Masterclass. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Hans Klaassen is key-account manager bij Daimler Chrysler Nederland. Hij heeft het over de waarde van relatiemanagement, de schaduwzijden van e-mail en het gezonde spanningsveld tussen dealers en importeur.

Download

De afsluiting als kroon op het verkoopgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Herman Meijer, Contour Training & Coaching in Almere

De meest moeilijke fase tijdens een verkoopgesprek is natuurlijk het moment van afsluiten. Onderzoek heeft aangetoond dat nog geen 30 procent van alle verkoopgesprekken op de juiste wijze wordt afgesloten. En dat is een trieste zaak.

“Je moet het spel open gaan spelen”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jaap van Sandijk

Nyenrode Sales Leadership Masterclass, een opleidingsprogramma van Nyenrode Business Universiteit, richt zich op sales management vanuit strategisch perspectief. De opleiding biedt behalve theoretische onderbouwing ook tal van praktische handvatten om met succes te kunnen optreden in complexe salesomgevingen. In een serie artikelen blikken absolventen van de in 2004/2005 voor het eerst gehouden masterclass terug op de opleiding. Ook vertellen zij over hun eigen salesaanpak. Joost Bleize, sinds kort account director van het segment High Tech bij Capgemini, wijst op de voordelen van een veelzijdige functie en het belang van transparantie bij zowel de klant als de eigen organisatie. En op het verschil tussen persoonlijkheid en een duur pak.

Download

Win meer en nog makkelijker ook

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Richard Buijs

In een markt waar marge regeert en de concurrentie zwaar is, mag de schriftelijke aanbieding gelden als kernonderdeel van een succesvol salestraject. In navolging van Amerika en Groot-Brittannië groeit ook in Nederland en de rest van Europa het besef dat offreren een vak apart is. Dit heet dan proposal management.

Download

Bijzondere salesaanpak in verre van sexy branche

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Alleen people managers mogen blijven, een op kwaliteit gerichte aansturing, een planmatige verkoopaanpak, verkopers die durven te verleiden, relativerende offertes met humor... Het gaat om creativiteit en toewijding. Zo verkoop je een niet-sexy en nauwelijks onderscheidend product in een verzadigde markt aan niet-loyale klanten.

Download

Tijdloze afsluitingen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Goed afsluiten is belangrijk, anders kan het maar zo zijn dat u zonder order het pand weer verlaat. Door de jaren heen zijn er afsluitingen ontstaan die hun waarde bewezen hebben. Twaalf tijdloze afsluitingen op een rij.