SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: carrière

Maak werk van uw carrière

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Wim Goossens

Als u in een nieuwe functie begint, wilt u natuurlijk positief opvallen. Een uitstekende gelegenheid daartoe biedt de vergadering of werkbespreking. Maar kijk uit voor bloopers!

Wat drijft u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Quest Quality

Carrièredrijfveren zijn innerlijke krachten die bepalen wat u wilt en nodig heeft in uw werk. Ze komen voort uit uw persoonlijkheid, vaardigheden, waarden en zelfbeeld.

Ideeën genereren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Van Victor Hugo is de uitspraak dat niets zo krachtig is dan een idee dat op het juiste moment komt. Uw carrière vaart er wel bij als u de mensen om u heen weet te overtuigen van het feit dat u vaak waardevolle ideeën invallen.

De gouden handdruk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Team

Ontslagen. Uw manager deelt u mee dat uw diensten niet langer op prijs worden gesteld. Wat nu? Negen tips voor een 18-karaats gouden handdruk.

Poets uw zelfbeeld op

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Ons zelfbeeld heeft een grote invloed op ons gedrag. Hoe kunt u uw zelfbeeld positief beïnvloeden en mentaal fit worden voor het succes?

Stuur uw gedrag succesvol bij

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Bent u geschikt als verkoopleider?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Wilt u binnen afzienbare tijd de leiding van de buitendienst op u nemen? Als verkoopleider wordt niemand geboren. Daarom moet u weten wat er in zon positie op u afkomt en wat ervoor nodig is om deze positie succesvol te kunnen vervullen.

Houd het hoofd koel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Een substantieel deel van de beroepsbevolking lijdt inmiddels aan chronische vermoeidheid. Permanente stress en te veel vergen van zichzelf maakt ziek. Maar niemand is hulpeloos uitgeleverd aan het burn out-syndroom.

Parkeren maar!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz

Na een lange, vermoeiende werkdag zoeft u natuurlijk ook met uw auto uw garage in. Die u waarschijnlijk zelf bekostigt. Maar dat kan anders!

Scoren met goede relaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Eenlingen hebben het moeilijk als het gaat om carrière maken. Goede relaties, de juiste interne en externe netwerken en persoonlijke betrokkenheid zijn de sleutelwoorden waar om het draait als u verder wilt komen. Enkele tips om succesvol te netwerken.

Gisteren verkoper, vandaag chef

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Het is u gelukt. Na jaren als verkoper, kunt u nu plaatsnemen op de stoel van de manager. Eindelijk kunt u laten zien wat u in uw mars hebt en dat u de verantwoordelijkheid voor de afdeling aankunt.

Valkuilen voor doorstromers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Zeven sleutels tot succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Nu u eenmaal bent doorgestroomd van verkoper tot manager, is het belangrijk dat u goed op een rijtje hebt wat uw taken zijn.

Voer een goed functioneringsgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Wordt u ook zenuwachtig als u denkt aan het jaarlijkse functioneringsgesprek? Want u weet wel dat u goed functioneert, maar de vraag is of uw manager daar hetzelfde over denkt.

Vermijd de valkuilen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Slecht nieuws

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

U moet uw manager op de hoogte stellen van een fout, van een gemiste target of ander slecht nieuws brengen. Bereid u hierop voor met de volgende tips.

Salarisonderhandelingen: vecht voor jezelf!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Man of vrouw, je wordt geacht je werk belangrijker te vinden dan geld. Maar akkoord gaan met een voorstel dat niet uitdrukt wat u waard bent, heeft op lange termijn een nadelig effect voor uw eigenwaarde.

De zaken op een rijtje.

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support Magazine

Bent u succesvol?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Newsletter Quality

Sommige mensen hebben veel succes, anderen lukt dat maar niet. Hoe zit dat met u? Doe de test.

Problemen op de werkplek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Hebt u ook een sales manager die zegt verantwoordelijkheid bij u neer te leggen, maar ondertussen in uw nek hijgt of u het wel goed doet? Wat te doen?

Het functioneringsgesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Cosmopolitan

Een goed functioneringsgesprek voeren. Het is zon beetje het moeilijkste wat er is. Praten met de baas kan een energierovende bezigheid zijn, maar stijf staan van de zenuwen hoeft niet.

Kritiek uiten op de juiste manier

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Cosmopolitan

Verval tijdens een functioneringsgesprek niet in verwijten. De gs van gedrag, gevoel en gevolg kunnen u daarbij helpen.

Van verkoper naar manager

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In veel gevallen leidt een succesvolle verkoopcarrière tot een functie als sales manager. Dit is voor sommigen een overgang die niet gladjes verloopt.

Gezond verstand management

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

In het boek The first book of common sense management worden de volgende 10 belangrijkste regels voor de eerste weken als nieuwe sales manager opgesomd.

Uw manager managen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U bent een ervaren, hardwerkende verkoper die zijn uiterste best doet. Maar uw manager werkt met onrealistische deadlines en legt u onmogelijke taken op. Dat maakt u zo boos dat u …. Even wachten, u kunt iets veranderen aan deze situatie.

Omgaan met ongeorganiseerde managers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Eens een verkoper…

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

U bent lekker aan de gang, staat op het punt een nieuwe, grote klant binnen te halen. En dan gebeurt het: uw sales manager staat in de deuropening en roept: “Ik ga met je mee, want ik weet hoe je deze klus moet klaren.”

Stop de manager!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Vermijd de ontslagronde!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: HP/De Tijd

In Nederland wordt wat af-gereorganiseerd in het bedrijfsleven. Zoals u weet leiden reorganisaties negen van de tien keer tot ontslagen. Voorkom dat uw manager tegen u zegt: u kunt wel gaan!

De interactiestijl van uw baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Als er sprake is van wrijvingen tussen u en uw baas, kan de oorzaak liggen in verschillende communicatiestijlen.

Het juiste getuigschrift

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Een topverkoper van een bedrijf dat zijn buitendienst afdankte, kreeg een prachtig getuigschrift, zo leek het. Maar anderhalf jaar en 174 sollicitaties later bleek dat toch iets anders te liggen.

Het getuigschriften-ABC

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

De vijf Ds van succes

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Natuurlijk wilt u een topverkoper worden of blijven. Gebruik onderstaande vijf Ds om uw doel te bereiken of uw positie vast te houden.

Promotie maken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Hoe goed u erin slaagt om promotie te maken binnen uw bedrijf is in hoge mate afhankelijk van de relaties die u onderhoudt met uw chefs en collegas.

Ook een verkoopgenie worden?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Scheur je los, coachingskalender 2003

Genieën zijn niet per definitie veel intelligenter dan andere mensen. Wat ze onderscheidt, blijkt vooral de manier van denken te zijn. Denk als een genie en kom zo tot betere verkoopresultaten.

Het ego van de baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

U kent ze wel, die charmante, alles kunnende en zeer attente managers. Ze hebben voor iedereen een aardig woord, maar is dat ook gemeend?

De goede sollicitatiebrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Recessie, reorganisaties, ontslagen… het klinkt u vast niet onbekend in de oren. Bent u op zoek naar een andere werkkring? Schrijf dan een sollicitatiebrief die opvalt.

En dan… het sollicitatiegesprek!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Alles over sollicitatiegesprekken

Als uw manager u wil lozen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Team

De warme deken waarmee uw manager u in het begin gaarne omhulde, kan als het tegenzit heel snel weer worden afgerukt. En dan?

Nieuwe werkplek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Houd u aan het volgende schema om zo snel mogelijk ingewerkt te raken in uw nieuwe baan.

In de schijnwerpers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Hebt u zich ooit afgevraagd waarom sommige mensen zo makkelijk beroemd en rijk worden, terwijl het anderen - met dezelfde hoeveelheid talent, intelligentie en presentatie - maar niet lukt om in de schijnwerpers te komen?

Concurrentie op de werkplek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Een beetje concurrentie kan nooit kwaad. Dat geldt ook voor elkaar beconcurrerende collegas, als u het maar goed aanpakt en het ten goede komt van uzelf en de organisatie. Een paar tips.

Richt u op succes!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Als u eenmaal hebt vastgesteld wat uw doel is, is het moment aangebroken om de basis te leggen om dat doel ook echt te gaan bereiken. Stel uzelf de volgende vier vragen.

Samen oplossingen vinden

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

Gefeliciteerd! U bent gepromoveerd tot sales manager. Maar waar u eerst tot het team behoorde, staat u nu boven de troepen. En dat brengt soms spanningen met zich mee.

Wie is u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: HR Rendement

Tijdens een sollicitatiegesprek worden u allerlei vragen gesteld. Op sommige weet u misschien niet meteen het antwoord. Bereid u voor op onderstaande vragen zodat u een goed gesprek kan voeren.

Overtuig uw manager

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Als uw manager steeds weer vraagtekens zet bij uw beslissingen en u merkt dat dit uw zelfvertrouwen begint aan te tasten, probeer dan de volgende tips.

Verdien het vertrouwen van uw omgeving

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: The Enemies of Trust, HBR

Vertrouwen is een cruciale voorwaarde om goed te kunnen functioneren in uw bedrijf. En of u het nu wilt of niet, als het op vertrouwen aankomt zijn er binnen het bedrijf enkele onaangename zaken waarmee u rekening moet houden.

Tijd winnen voor belangrijke taken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesBusiness

U bent gepromoveerd tot sales manager. Dat betekent dat u uw dagelijkse werk tot nu toe vaarwel moet zeggen. En dat betekent weer dat u moet leren delegeren. Hoe overwint u weerstanden daartegen?

Het sollicitatiegesprek en de voorbereiding

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Veronica Magazine

U heeft een goede sollicitatiebrief geschreven en wordt dan ook uitgenodigd voor een gesprek. Wat nu? Een goed begin is het halve werk.

Omgaan met conflictsituaties

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Stel, u hebt twee collegas die een conflict hebben en u erbij betrekken. Wat kunt u dan bijdragen aan het oplossen van het conflict? Bemiddelt u of fungeert u als scheidsrechter?

Imponeer uw baas

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Op de volgende vier manieren kunt u uw chef laten weten dat het u voor de wind gaat, zonder de verdenking van opschepperij of arrogantie op u te laden.

De juiste gebruiksaanwijzing voor uw baas!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Psychologie Magazine

Moet u praten als Brugman om uw plannen erdoor te krijgen? Heeft u genoeg van kritiek op uw werk? Voelt u altijd de hete adem van uw baas in uw nek? Analyseer hem, leer zijn taal spreken en krijg meer gedaan dan ooit.

Kom als beste uit de bus

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Welke kleur heeft jouw parachute

Het zijn er de tijden weer voor. Solliciteren. Nu werkgevers een ruimere keus hebben, zijn ze ook kieskeuriger. Het is zaak dat u zich goed voorbereidt.Welke kleur heeft jouw parachute

De vijf vragen die er écht toe doen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Goede antwoorden uit het hoofd leren helpt niet. Er zijn maar vijf vragen die er echt toe doen. Doe dus uw huiswerk.

Wilt u hogerop komen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Veronica Magazine

Bent u een carriëredier of bent u liever lui dan moe? Check tot welke categorie u behoort door middel van de test.

Zelfverzekerd om opslag vragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Communication Briefings

Weinig conversaties zijn zo uitdagend voor uw zelfvertrouwen als gesprekken waarin u vraagt om loonsverhoging. Bereid uzelf mentaal goed voor met de volgende tips.

Hoe manage je je baas?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Chefs moeten hun medewerkers managen, maar het omgekeerde geldt ook. Plavei uw weg naar de top.

Een goede sollicitatiebrief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Veronica Magazine

De vacature voor de baan van uw leven gevonden? En u voldoet ook nog aan het profiel? Dan is de volgende stap het schrijven van een goede sollicitatiebrief.

Ondernemende topverkopers

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Business

Wat maakt topverkopers anders dan de gemiddelde verkoper. Wilt u zich onderscheiden van anderen: neem onderstaande tips tot u!

Solliciteren per e-mail

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Solliciteren per e-mail wordt steeds gewoner, maar het is een misverstand te denken dat het gemakkelijker is. Waar moet u op letten?

De indeling van uw brief

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Tijd om te verkassen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Jobhoppen is uit, maar soms is het tijd om eens naar wat anders uit te kijken.

Wat voor soort leider bent u?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Review

U hebt de overstap gemaakt van verkoper naar verkoopleider. Nu moet u leiding gaan geven aan een team. Iemands actielogica bepaalt of hij een goede, en wat voor soort leider hij is. Wat voor soort leider bent u?

Mensen loven: een kunst op zich

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Als u van verkoper bent gepromoveerd tot sales manager, is het belangrijk om de mensen om u heen geregeld lof toe te zwaaien, maar dat moet wel op de juiste manier gebeuren.

Van topverkoper naar coachend leidinggevende

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sjors Jochems, Focus Advisering Training Coaching in Dongen

Meer, meer en nog eens meer. Netwerkcontacten, afspraken, orders, omzet… en minder kosten. Meer winst dus! Veel bedrijven hebben de drang naar meer. Verkoopteams krijgen hogere targets opgelegd. Verkopers worden geselecteerd op de behaalde resultaten en mooie referenties. En als klap op de vuurpijl krijgt de topverkoper uit het bestaande team een promotie. Hij wordt leidinggevende en dus coach van zijn team!

Coachen in de praktijk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Houd van uw werk!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Om écht goed te zijn in iets, moet je er lol in hebben. Dat geldt ook voor uw werk.

Lastige sollicitatievragen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Gids voor Personeelsmanagement

Dat u lastige vragen krijgt tijdens een sollicitatiegesprek hoort erbij. Maar sommige vragen had u zelf van te voren niet kunnen bedenken. Doe uw voordeel met de top 10 van moeilijke vragen die aan sollicitanten zijn gesteld.

Liefde op het werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Het kan iedereen overkomen: verliefd worden op een collega. Maar hoe gaat u daar op een goede manier mee om, zodat het niet problemen leidt?

Het sollicitatiegesprek

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sales Profi

Welke vragen kunt u tijdens het sollicitatiegesprek verwachten?

De auto van de zaak

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bizz

Best verkochte modellen waarvan de verkoopprijs begint boven ¦ 40.000,- in 2000

6 tips om vooruit te komen in uw carrière

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: SalesPower poster door Absatzwirtschaft

Ik? Promotie?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Helaas is het niet zo eenvoudig promotie te maken. Daar is meer voor nodig dan harde werken, overuren maken en de juiste cursussen volgen. Maar wat?

Vriendjes zijn op het werk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Today

Vrienden hebben op het werk, kan dat? Natuurlijk, maar verwar professionele vriendschap niet met prive-vriendschap. Want dan kan een bron van vreugde een bron van ellende worden.

Omgaan met een veeleisende manager

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Stel u voor: u vindt dat u hard werkt, maar uw manager verwacht meer. U wilt hem niet tegen de haren in strijken, maar u voelt zich wel overvraagd. Wat kunt u in zon geval doen?

De juiste behandeling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

De ongeschreven managementregels

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Business 2.0

U bent opgeklommen in de hiërarchie van het bedrijf waar u werkt en gaat leiding geven. Wat zijn de ongeschreven managementregels waar u zich aan dient te houden?

Werken voor het juiste bedrijf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Sigma

Waaraan herkent u een goed bedrijf met een stimulerend werkklimaat om voor te werken? Twaalf kenmerken van succesvolle bedrijven.

Onredelijke eisen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Ze zijn er: managers die het onmogelijke van u verlangen. Wat kunt u doen als uw manager onredelijke eisen stelt?

Waar ergeren managers zich aan?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.zibb.nl

Weet wat managers ergert - en dus ook uw baas ergert - zodat u uw gedrag daarop kunt aanpassen en positief overkomt. De top 5 van ergernissen bij managers over hun werknemers.

Op weg naar de top

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Eindelijk hebt u die verkoopbaan waar u altijd van droomde. Nu gaat u het helemaal maken. U zult wel eens laten zien waartoe u in staat bent. Maar op weg naar de top komt u nogal wat hindernissen tegen. Wat u moet doen en laten.

Pimp uw cv: wel of niet?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

U ziet een advertentie staan voor een leuke nieuwe baan. Het bedrijf spreekt u aan en ook uw werkervaring sluit aardig aan bij wat er gevraagd wordt. U besluit om ervoor te gaan. Hoogste tijd dus om uw cv eens kritisch te bekijken en te updaten.

Onderhandelen over uw salaris

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Management Support

Vindt u het ook zo moeilijk om over uw salaris te onderhandelen? En zit u met het zweet in de handen als u een salarisverhoging wilt vragen aan uw manager? Niet getreurd, de volgende tips helpen u op weg.

Op jacht naar een nieuwe baan

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marketing International

Sollicitanten maken vaak fouten bij sollicitatiegesprekken. En zon fout kan u duur komen te staan: de baan die u zo graag wilt hebben, gaat aan uw neus voorbij. Dingen die u niet moet doen.

Ontslag: wat te doen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.ontslag.nl

Hopelijk overkomt het u nooit, maar het kan natuurlijk zijn dat u bij uw manager moet komen en te horen krijgt dat er voor u geen plek meer is binnen de organisatie. Verval niet in apathisch gedrag, maar houd uw hoofd koel en neem de juiste stappen.

Op weg naar de top

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Veronica Magazine

Hebt u uw zaakjes op orde: leuke baan, genoeg inkomen? Of wilt u nog groeien, zowel in functie als in salaris? En zo ja, hoe bewerkstelligt u dat dan? Onderstaande tips helpen u dit doel te bereiken.

Niemand is perfect

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.simplifylife.nl

We weten allemaal dat niemand perfect is. De kunst is om u daar niet aan te ergeren en anderen te accepteren zoals ze zijn. Tips om u prettig te voelen in uw persoonlijke en zakelijke leven.

Overdreven prestatiedrang

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Revies

De wens om goed te presteren als u bent gepromoveerd tot salesmanager is natuurlijk groot. Maar dat kan een schadelijk effect hebben op het functioneren van de afdeling en als gevolg daarvan op de organisatie.

Zes managementstijlen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harvard Business Review

Als uw baan niet leuk meer is

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: www.monsterboard.nl

Uw baan was altijd een uitdaging voor u. Maar nu ziet u het even niet meer zitten. U staat met tegenzin op om naar uw werk te gaan en als u er bent, wilt u eigenlijk het liefst naar huis. Tips om u op te beuren.

Baan opzeggen? Sluip niet weg!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: De Stentor

U zegt uw baan op? Smijt dan de deur nooit dicht, want wie weet moet u er ooit nog eens vriendelijk op kunnen aankloppen. Goed afscheid nemen is regel nummer één en dat betekent niet met deuren smijten maar ook niet stilletjes wegsluipen.

Manage uw manager

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Anders werken, nieuwe kansen

Uw manager kan u ondersteunen, u wijzen op nieuwe kansen en doorgroeimogelijkheden. Maar hij kan u ook elke dag dwarszitten en uw werkplezier vergallen. Tips om uw manager te managen.

Solliciteren? De kalen hebben de toekomst!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Cees van Werkhoven, Werkweb Adviesgroep bv

Solliciteren: blond is mooi, maar doet het nooit goed. Grijzen worden steeds grijzer en minder flexibel, toch? Een niet blanke huidskleur roept bij sommigen domme weerstand op, gehandicapt zijn blijkt echt een handicap, een piercing of tatoeage kan al helemaal niet. Dus…. de kalen hebben de toekomst! Welke verkoopvaardigheden kunt u inzetten als u solliciteert?

De ultieme voorbereiding

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Praktijkvoorbeeld

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Stefan Vermeer (39) is hypotheekadviseur in Amsterdam. Hij ziet zichzelf als een gedreven professional en wil binnen het bedrijf tot de betere krachten behoren. Hij streeft ernaar elke dag weer op basis van zijn persoonlijke principes te handelen. Hij vertrouwt erop dat het vet dan vanzelf boven komt drijven. Hij formuleerde zijn persoonlijke tien geboden als volgt..

Terug op schema

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Selling Power

Verkopen en speculeren op de beurs vertonen veel overeenkomsten. Beide kennen pieken en dalen. Vandaag wint u, morgen verliest u. En de dalen zijn in beide beroepen even vervelend.

Hoe bereikt u uw doelen?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Begin met de volgende drie stappen

Het positieve gevoel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Salesvraagbaak

Ongetwijfeld kent u het: u staat op en meteen hebt u al het gevoel dat het uw dag niet is. Een te volle agenda, een file, een ontevreden klant. Kortom, het zit u tegen. Hoe kunt u dit gevoel ombuigen?

De zesjescultuur voorbij

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Stephen en Victor Steijger, Optimaal Talent

Door de globalisering worden ook veel commerciële professionals bedreigd in hun baanzekerheid. Ondanks de berichtgeving over economische groei en toenemende werkgelegenheid spreken de overnames (ABN Amro), de niet aflatende reorganisaties bij multinationals (Unilever) en de verplaatsing van banen naar lagelonenlanden (Shell) boekdelen.

Juiste beoordeling biedt uitzicht op juiste selectie

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marjo Louwers

Veel managers maken gebruik van selectie-interviews met het oog op het aannemen van personeel. Geen enkel ander selectie-instrument kan zich daarmee meten. Deze populaire methode kent echter ook een keerzijde. Door tijdgebrek, onervarenheid, afgaan op onderbuikgevoel of slechte zoekprofielen draait lang niet ieder interview uit op een succes. Zonde van uw investering in zowel tijd als geld. Zonde van uw imago. Zonde voor zowel selecteur als sollicitant. De STAR-methode biedt wél de nodige handvatten voor succes.

Download

“Veel kennis ván en liefde vóór koffie”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Aanvankelijk hadden de gebroeders Peeze een paardenwisselplaats. Maar omdat ze ook kruidenierswaren verkochten en het vooral met de koffie heel hard ging, kochten ze in 1879 een machine om koffie te branden. Dat wordt nu, terugkijkend op een lange historie, beschouwd als het stichtingsmoment van koffiebranderij Peeze. Duizelingwekkend veel koffiebonen en nota bene 130 jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot een technologisch hoogwaardige, bewust ondernemende en inmiddels ook nadrukkelijk marktgerichte koffiebranderij. Met oog voor de klant.

Download

“Wat je doet, doe je voor de klant”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Tussen de kassen in het Westland staat het hoofdkantoor van Priva. Dichtbij de klant, want Priva doet in klimaatbeheersing en de tuinbouw is een belangrijke afnemer van de systemen. Aan het roer van het bedrijf staat Meiny Prins, Zakenvrouw van het Jaar 2009. Haar titel heeft Priva en haarzelf geen windeieren gelegd maar extra kansen en mogelijkheden opgeleverd. “Ik heb de gelegenheid gekregen ons bedrijf een gezicht te geven”, zegt de algemeen directeur.

Download