SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: ontwikkelingslanden

“Elke sinaasappel en elke banaan telt”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Max Havelaar wil bijdragen aan een betere toekomst van vakmensen in ontwikkelingslanden. De stichting verkoopt zelf niets, maar brengt wel veel teweeg. “Wij faciliteren de handel”, zegt de directeur. “Wij leveren een keurmerk, maar daarnaast moeten bedrijven gewoon hun werk doen. Zij moeten ervoor zorgen dat producten lekker en goed zijn. En natuurlijk ook mooi, zo mooi dat ze van het schap afknallen.”

Download

“Het idee spreekt iedereen direct aan”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

Het idee is even ijzersterk als simpel. Het enige dat je hoeft te doen om vluchtelingen over de hele wereld aan water te helpen is water drinken. Earth Water is mineraalwater in een ultrahippe en milieuvriendelijke verpakking. Het merk floreert dankzij de integere ambitie, een onvervalst geloof in het concept en het nobele winstbejag. Commercieel voor een betere wereld.

Download

“In Zuid-Afrika moet je kunnen omgaan met enorme verschillen”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Irene Herbers

“Ik zou het voor geen goud willen missen”, zegt Bas Roelofs, manager bij Procter & Gamble, over zijn werk in Johannesburg. De jonge strateeg (34) is er verantwoordelijk voor de market strategy & planning in zuidelijk Afrika. Hij probeert er, samen met zeventien teamgenoten, een keur van producten te slijten bij zon vijf miljoen rijken en 45 miljoen andere mensen. Luiers en maandverband bijvoorbeeld. Maar ook gezichtscrèmes en batterijen. “Moet een manager in Zuid-Afrika ergens mee leren omgaan, dan zijn het enorme verschillen”, weet hij.

Download