SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: succes

Wat maakt succes?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Marco Bouman

Iedere ondernemer of manager wil succesvol zijn om zo de gewenste resultaten te behalen. Maar heel veel mensen lukt het niet of niet voldoende om echt succes af te dwingen in wat ze doen. De vraag luidt: waarom hebben sommige mensen schijnbaar moeiteloos succes en waarom lukt dit anderen nauwelijks of niet? Baseert succes louter op toeval of is het te leren?

Download

Ga er extra tegenaan!

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bart van Luijk

De economie krimpt. Fabrieken halveren hun productie. Banken liggen aan het infuus. In elke franje aan kosten wordt gesneden. Personeelstops zijn aangekondigd. De overheid eist transparantie van inkomsten. Sinds afgelopen najaar is het weer eens zover: zwaar weer. De vraag die resteert, luidt: Wil het echte sales team opstaan? Vakmagazine Sales Management steunt u in deze barre tijden met een reeks artikelen over hoe u anno 2009 uw sales succesvol kunt managen.

“Hoe groter de prestatie, hoe hoger de beloning”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ron van Voorst

Persoonlijke verkoop. Het is een specifiek onderdeel van het salesvak, waarvan de kwaliteit en het resultaat sterk afhangen van een cruciaal moment: het gesprek bij de klant. Natuurlijk zitten hier nog andere componenten bij, zowel qua pre-sales als ten aanzien van after-sales, maar die zijn afgeleid van het verkoopgesprek aan tafel bij de klant. Hoe is het dan mogelijk dat de klantcontacttijd van verkopers maximaal nog geen 20% bedraagt en gemiddeld zelfs maar 10% is?

Download

Een goed idee en...een beetje geluk

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geertje Kindermans

Ooit was Arjan Hodes samen met zijn zus Cristel directeur/eigenaar van het familiebedrijf Hodes Group, onder andere gespecialiseerd in orthopedie. Maar de leuke kanten van ondernemen binnen die markt waren voor hen op een gegeven moment eraf. Ze bouwden een deel van het bedrijf af, verkochten een ander deel en de rest werd aangehouden, aangestuurd door Cristel. Hodes zelf begon weer helemaal opnieuw. Met iets waarvoor men hem aanvankelijk uitlachte: een bedrijf in dierenorthopedie. Jawel. Door geluk, goede timing en hard werken kon het groeien van idee naar succesvol bedrijf. En het groeit gestaag door.

Download

“Wat je doet, doe je voor de klant”

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Lydia Lijkendijk

Tussen de kassen in het Westland staat het hoofdkantoor van Priva. Dichtbij de klant, want Priva doet in klimaatbeheersing en de tuinbouw is een belangrijke afnemer van de systemen. Aan het roer van het bedrijf staat Meiny Prins, Zakenvrouw van het Jaar 2009. Haar titel heeft Priva en haarzelf geen windeieren gelegd maar extra kansen en mogelijkheden opgeleverd. “Ik heb de gelegenheid gekregen ons bedrijf een gezicht te geven”, zegt de algemeen directeur.

Download