SalesOnline Logo

SMG14005 SalesStore Banner Klantwaarde

Trefwoord: psychologie

Meer succes in sales maar ook in het leven

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Waarom zijn sommige verkopers bijzonder succesvol? Zij zitten op de snelweg van succes en leveren daarom betere prestaties. Toppers laten zich niet weerhouden. Aldus Brian Tracy, topconsultant, zakelijk succesgoeroe en vermaard business spreker. Dit voorjaar was de Amerikaan in Nederland.

Download

Humor helpt verkopen

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Willemijn van Dolen

Humor heeft een belangrijke functie in het verkoopgesprek en kan het succes ervan wezenlijk beïnvloeden. Dat blijkt uit onderzoek naar de rol van humor in salesgesprekken en op e-commerce websites. Vooral in face-to-face gesprekken blijkt dat humor sneller leidt tot een tevreden klant.

Download

Run jezelf als een succesvol bedrijf

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: J. Marvin Sutherland

Meer succes in sales maar ook in het leven. Dat vormde het centrale onderwerp in het eerste artikel over salesexpert en top business spreker Brian Tracy (zie het vorige nummer van Sales Management). Onder meer door middel van mental mastery en focal points. Deze keer gaat het over zijn visie op verkooppsychologie en personal strategic planning. De uitgangspunten van Tracy lijken veel op strategieën die succesvolle bedrijven toepassen. U kunt ze gebruiken om uzelf te managen alsof u een bedrijf aan het managen bent.

Download

Gevoel als volwaardig verkoopinstrument

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Ria Borst

Veeleisende klanten, een stagnerende economie en een samenleving die de lat steeds hoger legt, vragen om professionals met lef. Passie omdat voortdurende klantgerichtheid de belangrijkste factor voor succes is en lef om gevoel te gebruiken voor een andere manier van werken, leidinggeven en beoordelen. Wanneer u gevoel - niet te verwarren met emotie - als volwaardige verkooptool inzet, kunt u meer resultaat boeken.

Download

Meer verkoopsucces door optimaal benutten potentieel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: J. Marvin Sutherland

De sales manager kan op een gestructureerde manier de persoonlijke kracht van zijn verkopers versterken door het aanwezige potentieel optimaal te benutten. Met als beoogd resultaat tastbaar succes van het verkoopteam.

Download

Succesvol verkopen door persoonlijke kracht

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: J. Marvin Sutherland

Hoe haalt een sales manager het beste uit zijn verkopers? Hoe zorgt hij ervoor dat zij effectief omgaan met hun uitdagingen en tegenslagen? Essentiële vragen voor de sales manager die hij beantwoord wil zien.

Download

Iedereen commercieel?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Bernhard Rittger

Het is een regelmatig gehoorde kreet van het management in profit-organisaties: iedereen in het bedrijf moet klantgericht denken en handelen. De centrale vraag luidt of dit wel handig en zaligmakend is dwars door alle geledingen van de onderneming. En: wat betekent commercieel eigenlijk?

Download

Verkoopsucces zit tussen de oren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Geo van Dam

Halen uw verkopers alles eruit wat erin zit? Vaak zijn het de eigen mentale belemmeringen die prestaties in de weg staan.

Download

Doorbreek vluchtgedrag en onzekerheid

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Harrie van Heck

Hoe vaak bent u onzeker? Hoe vaak twijfelt u aan uw genomen of te nemen beslissingen, het realiseren van uw target of aan het scoren van een bepaalde opdracht? Het managen van onzekerheid is onlosmakelijk verbonden met het verkoopvak. Doet u het niet, dan laat u kansen liggen.

Download

Debattrainer Richard Engelfriet maakt verkopers weerbaar

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mirjam Vossen

De wereld zit vol ratten en ook verkopers ontsnappen niet aan rattenstreken. Debat trainer Rchard Engelfriet schreef een boek over hoe mensen zich tegen rattenstreken kunnen wapenen.

Download

Verkopen op gevoel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Tryntsje Dijkstra

Klanten kopen van mensen die ze aardig vinden. Om bij een koper de juiste snaar te raken, moet een verkoper inspelen op de emoties van de klant.

Download

Sales is genieten, juist nu

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Mario Bierkens

Er is geen enkele reden om bij de pakken te gaan neerzitten als het met de economie minder gaat. Het gaat erom dat uw verkoopteam leert denken in kansen in plaats van problemen. De sales manager is een belangrijke motivator in dit traject.

Extroverte zaken die sales raken

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Egbert Hoogstad

Het lijkt bijna logisch dat verkopers extrovert zijn. Maar is dat wel vanzelfsprekend positief? Houd er rekening mee dat een verkoper ook té extrovert kan zijn. Dit kan een negatief effect op de klant hebben.

Download

De kracht van het luisterend oor

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Roeland van Delzen

Mannen scoren graag en zijn daarom bij uitstek geschikt voor harde commerciële functies. Dat mag dan een theorie zijn, in de praktijk komen juist de vrouwelijke kwaliteiten de sales performance ten goede, met name als het economisch tegenzit.

Download

Beïnvloed de chemie tussen u en uw klant

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Peter Kemperman

IQ en EQ, daarvan kennen we de betekenis wel. Maar heb u wel eens gehoord van SQ ofwel het spirituele quotiënt? Bij het SQ gaat het vooral om de chemie tussen de verkoper en de klant. Lees hoe u de chemie zelf kunt beïnvloeden.

Download

Wie is de ideale verkoper?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Theo Kusters

Verkopers zijn een apart slag mensen. Blijkbaar beschikken zij over eigenschappen die bij anderen niet of in veel mindere mate aanwezig zijn. Over welke eigenschappen praten we dan en in welke mate moet de ideale functionaris hierover beschikken? En: zijn deze eigenschappen te meten?

Download

Sales manager: succes met kennisdomein

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Henk den Herder

Door bezuinigingen en saneringen dient de sales manager het niet zelden grotendeels alleen te doen. Dat maakt het kennen van de eigen kracht en beperkingen belangrijker dan ooit. Zelfreflectie is te leren en goed onderhoud van het persoonlijke kennisdomein verhoogt de succesrate van salestrajecten.

Download

Goede verkopers acteren

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Connie Wiering

Succesvolle retailers zijn zowel empathisch als leidingnemend. "Vaak wordt gedacht dat je klantgericht moet zijn en dat je precies moet aanvoelen wat de klant of markt wil. Maar klanten zijn niet voorspelbaar, klanten moet je opvoeden", zegt professor Willem Verbeke. En: "Een goede verkoper zal steeds in charge blijven. Zijn of haar houding bepaalt in belangrijke mate de sfeer in een winkel."

Download

Verkopen met plezier

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jeroen Geelhoed

De mate waarin verkopers plezier hebben in hun werk, heeft een positief dan wel negatief effect op de verkoopcijfers. Interessant om te zien hoe groot en meetbaar dat effect is en waaruit werkplezier in concreto bestaat. Hoe kun je dat managen? Door uit te vinden hoe verkopers zo lekker mogelijk in hun vel komen te zitten. Dan worden ze loyaler, tevredener en gemotiveerder.

Download

Authentiek verkopen met gevoel

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Karina Meerman

Gaan uw commerciële mensen niet beter verkopen van verkooptrainingen? Dat kan kloppen. Waaraan ze namelijk vooral moeten werken, zijn hun emoties en hun gevoel van eigenwaarde. De cursus Zelfbewust verkopen schenkt veel aandacht aan emotie en spiritualiteit.

Download

Hoe wordt de verkoper een sales partner?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Jan Flamend

Om een trusted advisor van de klant te worden, heb je een gedegen ontwikkelingsplan nodig. Verkopers moeten zich inleven in de zakelijke situatie en problematiek van de klant, een luisterend oor hebben en de juiste afstemming kunnen maken tussen de behoefte van de klant en hun eigen aanbod. Daarbij moeten zij creatief zijn, economisch onderlegd en het respect van de klant afdwingen door inzicht in en verstand van zijn activiteiten aan de dag te leggen. Producten en diensten zijn verwisselbaar, de unieke verkoper en zijn waardevolle klantaanpak niet.

Download

De zeven krachten van power selling

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Wat is het verschil tussen een topper en een middelmatige verkoper? In de VS vormt deze discussie al jaren een hot item in sales. Er is veel aandacht voor. De Amerikaanse superverkoper George Ludwig weet het antwoord: topverkopers zien geen belemmeringen. Maar iedere verkoper kan een winnaar worden als hij de zeven principes ofwel krachten van die positieve, uiterst energieke Amerikaan toepast.

Download

Bob Cialdini: We kunnen niet anders

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron:

Volgens de Amerikaanse psycholoog Robert B. Cialdini zijn er zes principes (weapons of influence) die anderen er als vanzelf toe brengen een voorstel te omarmen of in ieder geval positief te benaderen. “We kunnen maar een beperkte hoeveelheid informatie analytisch verwerken: voor een groot deel zijn we afhankelijk van mentale short cuts. We kunnen niet anders.”

Download

Hoe werkt het in sales tussen onze oren?

author1) || !empty($article->author2) || !empty($article->author3)) : ?>
Bron: Paul Groothengel

Verkooptrainer en -consultant Harrie van Heck ontwikkelde een nieuwe commerciële training gebaseerd op de nieuwste neurocognitieve inzichten en kwam daarbij in contact met opleider Gerjanne Dirksen en wetenschapper Jaap Murre. Sales Management bracht de drie experts bij elkaar.

Download